H&M, BBC, McDonald’s, John Lewis, Aldi i Apple z najlepszymi reklamami na Boże Narodzenie (opinie)
BBC One z historią samotnego ojca, Aldi z opowieścią marchewki o świętach, pluszowe misie jako starsze małżeństwo w reklamie lotniska Heathrow – i jeszcze kilka innych reklam przygotowanych specjalnie na tegoroczne Boże Narodzenie znalazło się w zestawieniu najlepszych spotów bożonarodzeniowych tego roku. Typowali je eksperci z agencji reklamowych.
H&M - „A Magical Holiday”
Agencja: Forsman&Bodenfors
Baśniowa historia o złym Mikołaju (ekhm.. bracie Mikołaja) z gwiazdorską obsadą, mocną muzyką, świetnymi lokacjami i typowo świątecznym przekazem.
Uznanie za storytelling i wrażliwość wizualną, za jedyne w swoim rodzaju przeniesienie w bajkowy i magiczny klimat świąt.
Nie trzeba być zachęcanym, aby kupić wyjątkowe prezenty w H&M. Wystarczy spojrzeć na barwną historię przedstawioną w spocie. Udział w nim wzięły rozpoznawalne osobistości, na których różnorodne “kostiumy” wyglądają jeszcze bardziej zniewalająco. Wizualna atrakcyjność w bajkowym stylu tym bardziej nie pozwala oderwać wzroku od filmu, który okazuje się być niebanalną świąteczną reklamą sklepu.
Świetny storytelling, kreatywną formę i za to, że robią coś, aby ten świat był jednak trochę lepszy.
NRMA Insurance - „Long Way”
Agencja:The Monkeys
Rozłąka z bliskimi jest chyba najczęściej poruszanym tematem w ckliwych świątecznych spotach. Ta reklama ujęła mnie jednak swoją absolutną szczerością i idealnym dopasowaniem muzyki do historii.
Apple - „Sway”
„Sway” reklamuje wyjątkowe doznania, jakich dostarcza Apple Music. Taneczna opowieść opowiedziana kolorem, ekspresją bohaterów, rytmem ujęć, oraz przede wszystkim muzyką.
Boots - „Show them you know them”
Agencja: Ogilvy&Mather London
Myśląc o prezentach, warto mieć w pamięci wszystkie wyjątkowe chwile, jakie kojarzą się z tą osobą. Boots chce przekazać, że w ten sposób zakupimy coś, co jeszcze bardziej ucieszy obdarowanego.
Tesco - „Turkey, Every which way”
Agencja: BBH Londyn
Za insight i pokazanie, że nie wszystko jest aż tak idealne w święta. Co nie przeszkadza, żeby był to najpiękniejszy okres w roku, prawda?
Aldi - „Kevin The Carrot”
Agencja: McCann Manchester
Za prostą świąteczną historię opowiedzianą z perspektywy marchewki / za wrażliwość wizualną i nieutrudnianie odbiorcy dojścia do pointy.
Sympatyczna historia, która idealnie oddaje to, co w brytyjskich reklamach bożonarodzeniowych najlepsze - swobodne korzystanie z kultury i popkultury, dobry humor i stałe puszczanie oka do widza.
John Lewis - „#MozTheMonster”
Agencja: Adam&Eve/DDB
Za ciepłą historię o potworku i ciekawe rozwinięcie w digitalu w formie kreatora własnego monstera.
Tu szerszy komentarz jest zbędny – śmieszna, wzruszająca, angażująca.
BBC One - „The Supporting Act”
Mocny przekaz, historia, która dotyka miliony dzieci, opowiedziana w ciekawej konwencji.
Co by było gdybyśmy mieli numer do świętego Mikołaja? Czyż nie każdy jako dziecko miał takie marzenie? Ta reklama dzięki pięknej historii odpowiada na to pytanie i pokazuje, że w święta liczą się ludzie.
Za samotnego ojca i nareszcie nie wyidealizowany model rodziny. Typowy ale też skuteczny wyciskacz łez
Za subtelne dotknięcie skomplikowanych relacji córka – ojciec w żartobliwy, aczkolwiek chwytający za serce sposób.
M&M’s
Mamy tu wszystko – prosto z trendu nostalgii sequel reklamy sprzed 21 lat, wciągającą historię na miarę świątecznych hitów Disneya i jeden silny przekaz, który doskonale działa na dwóch poziomach: produktowym i emocjonalnym „Bring Everyone Together with M&M’s”
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: H&M, BBC, McDonald’s, John Lewis, Aldi i Apple z najlepszymi reklamami na Boże Narodzenie (opinie)