Brand24 ma 3,9 tys. klientów. Po podwyżce cennika wpływy wzrosły o 21 proc.
Na koniec ub.r. oferujący narzędzia do monitoringu internetu Brand24 miał 3 905 klientów, o 12,5 proc. więcej niż przed rokiem. Miesięczne powtarzalne wpływy firmy wzrosły rok do roku o 21 proc. do 1,37 mln zł, co wynika m.in. z podwyżki cennika dla nowych klientów. Spółka zapowiada też wyższe opłaty dla swoich obecnych użytkowników.
Na czwartego kwartału ub.r. średni przychód Brand24 od klienta (ARPU) wynosił 352 zł, po wzroście o 4 proc. kwartał do kwartału. Natomiast powtarzalne miesięczne przychody zwiększyły się kwartał do kwartału o 80 tys. zł (6 proc.).
Dynamika wpływów firmy jest dużo niższa niż liczby jej klientów. Na koniec ub.r. z usług spółki korzystało 3 905 użytkowników, co wobec 3 470 rok wcześniej oznacza wzrost o 12,5 proc. Natomiast tylko w czwartym kwartale ub.r. firma zyskała netto 83 klientów (to 2,2 proc. w górę).
- W ostatnich miesiącach zmieniliśmy plany cenowe dla nowych klientów – tak, aby zachęcić ich do przejścia na wyższe pakiety z dłuższym okresem obowiązywania. Poprawia to retencję klientów i ARPU, a przez to MRR - wyjaśnia Michał Sadowski, prezes i mniejszościowy akcjonariusz Brand24.
Brand24 podnosi ceny i ogranicza promocje
W komunikacie giełdowym Brand24 podał, że w listopadzie ub.r. zmienił ofertę cenową dla nowych klientów. - Podniesienie cen, wprowadzenie nowego planu abonamentowego, wyodrębnienie w cenniku abonamentów rocznych, co przekłada się na wyższą sprzedaż takich abonamentów i w efekcie poprawia retencję klientów - opisano.
Ponadto spółka w październiku ub.r. zaczęła rewizję rabatów dla obecnych klientów. - Przełożyło się to na wzrost MRR o 4 tys. USD pomimo, że z 321 klientów którym zmieniono istniejące rabaty, pozostało 249, co oznacza zmniejszenie bazy klientów o 72 - zaznaczyła.
- Dotychczasowe efekty zmian w cenniku są bardzo obiecujące, dlatego w pierwszym kwartale tego roku planujemy kontynuację tych działań i podniesienie cen dla klientów korzystających już z naszych usług. To powinno wymiernie przełożyć się na uzyskiwane przez nas przychody już w pierwszych miesiącach nowego roku - zapowiada Michał Sadowski.
W trzecim kwartale ub.r. Brand24 osiągnął wzrost przychodów o 21,4 proc. do 4,01 mln zł i wyniku netto z 74,8 tys. zł straty do 208,5 tys. zł zysku. Z początkiem stycznia do zarządu spółki dołączył Bartosz Kozłowski, od czterech lat jej dyrektor finansowy.
W poniedziałek, po publikacji wyników o wpływach i liczbie klientów na koniec ub.r., akcje Brand24 podrożały o 3,9 proc.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Brand24 ma 3,9 tys. klientów. Po podwyżce cennika wpływy wzrosły o 21 proc.
dawno nie było trolli w komentarzach, nie zawiedliśmy się.
trollami to są ludzie z brandu, spamują tymi gówni artykułami o nieznaczącej treści. firemka z obrotami jak warzywniak.