Brand24 po pierwszym kwartale ze wzrostem sprzedaży o niemal 30 proc.
W pierwszych trzech miesiącach roku analityczna firma Brand24 miała niemal 6,4 mln zł przychodów, co oznacza wzrost sprzedaży o 29 proc. w stosunku do tego samego okresu 2022 r. Spółka podwoiła zysk na poziomie operacyjnym do 1,23 mln zł i na poziomie netto do ok. 1 mln zł. Takie dane zawarto w kwartalnym raporcie, udostępnionym mediom.
Wysoka sprzedaż osiągnięta przez spółkę w pierwszym kwartale oraz niewielki churn, który utrzymał się, mimo podniesienia cen, na poziomie 5 proc. – to główne czynniki, które zdecydowały o skokowej poprawie wyników finansowych Brand24. W pierwszych trzech miesiącach spółka wypracowała 2,1 mln zł powtarzalnych przychodów (MRR), tj. o ponad jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie przed rokiem.
Firma podniosła również ARPU: r/r o 26 proc. (od nowych i dotychczasowych klientów) do kwoty 541 zł (123 USD). Nowi klienci przynieśli średnią sprzedaż per capita na poziomie 641 zł (146 USD). - W minionym kwartale poprawiliśmy znacznie właściwie wszystkie kluczowe parametry finansowe i operacyjne. Rekordowa sprzedaż (mimo wyższych cen) połączona ze stabilną retencją klientów, dała skokowy wzrost. Warto podkreślić, że nowe ceny, które zaczęliśmy wprowadzać w styczniu, wciąż stopniowo rozciągamy na całe portfolio. To daje mam przestrzeń do dalszych wzrostów w całym 2023 r. – komentuje Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24.

Zapowiada się mocne przyspieszenie
Kolejne miesiące roku przynieść mają mocne przyspieszenie w transformacji: z firmy dostarczającej dane, na taką, która dostarcza wnioski, zapowiada Sadowski. - To, co wydawało się dość odległą przyszłością, właściwie już się dzieje. Dzięki szerokiemu wdrożeniu rozwiązań AI do naszych produktów, jesteśmy w stanie zautomatyzować tworzenie podstawowych raportów dotyczących danej marki – z wnioskami i rekomendacjami. Pierwsza wersja raportów AI już trafiła do części klientów i wierzymy, że będzie to kamień milowy w rozwoju narzędzi monitoringu Internetu – dodaje Michał Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym.
Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Brand24 po pierwszym kwartale ze wzrostem sprzedaży o niemal 30 proc.