Brand24 z 41-procentowym wzrostem przychodów w drugim kwartale
Według stanu na koniec czerwca 2022 r. powtarzalne miesięczne przychody (MRR) Brand24 wzrosły o 41 proc. w porównaniu do końca czerwca ub.r. Odnotowano też wzrost średniego przychodu operacyjnego na użytkownika (ARPU).
Globalny dostawca usług do monitorowania mediów internetowych – giełdowa spółka Brand24 – w drugim kwartale poprawił względem tego samego okresu w 2021 roku kluczowe wskaźniki operacyjne swojego biznesu.
Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów spółki (MRR) na koniec czerwca wyniosła 1,73 mln zł (ok. 0,41 mln dol.), czyli była o 0,5 mln zł i 41 proc. większa w stosunku do analogicznego momentu w 2021 roku. Drugi kluczowy wskaźnik, czyli średni przychód operacyjny na użytkownika (ARPU), wzrósł rok do roku w drugim kwartale o 37 proc. do 452 zł (ok. 106 dol.), przy czym ARPU na nowych użytkownikach wyniosło 528 zł (ok. 124 dol.), co oznacza wzrost o ponad 40 proc. w porównaniu do okresu przed zmianą cennika.
„Drugi kwartał był zgodny z naszymi oczekiwaniami. Zmiana polityki cenowej dała bardzo dobry i przede wszystkim stabilny efekt. Co więcej, widzimy tutaj jeszcze przestrzeń do wzrostów. ARPU na nowych klientach zagranicznych wyniosło w II kw. 135 USD, czyli prawie o połowę więcej niż w zeszłym roku. To pokazuje potencjał wzrostu na całym portfolio w ciągu kilku kwartałów” – mówi cytowany w komunikacie Michał Sadowski, prezes Brand24.
„Dynamika kwartał do kwartału była dość niska, ponieważ efekty rewolucji cennikowej skonsumowaliśmy głównie w I kw. Nie bez znaczenia jest też sytuacja makroekonomiczna i obawy z nią związane” – dodaje Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service).Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała w maju ub.r.
W maju br. DM BOŚ przedstawił prognozę, że Brand24 w br. zanotuje 21,6 mln zł przychodów i 1,8 mln zł zysku netto, a w 2024 roku - 29,8 mln zł wpływów i 5,3 mln zł zysku netto. Cenę docelową akcji spółki obniżono z 31,3 do 30,5 zł głównie z powodu wzrostu stopy wolnej od ryzyka.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Brand24 z 41-procentowym wzrostem przychodów w drugim kwartale