Brytyjski SumUp przejął polską platformę Shoplo
Brytyjska spółka z branży fintech SumUp, z końcem stycznia tego roku przejęła Shoplo - polską wielokanałową platformę e-commerce Strony nie ujawniają wartości transakcji.
SumUp w Polsce działa od 2014 r. Usługi firmy umożliwiają szybkie i łatwe przetwarzanie płatności zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Brytyjska spółka w październiku 2018 roku wypuściła na rynek własny czytnik 3G, czyli terminal umożliwiający sprzedawcom przetwarzanie płatności bez konieczności posiadania aplikacji mobilnej i stałego połączenia WiFi.
Shoplo na rynku od 2012 roku
Shoplo jest polskim startupem, założonym w 2012 roku przez Grzegorza Lecha i Patryka Pawlikowskiego.
Umożliwia wejście małym przedsiębiorcom do e-commerce, dzięki łatwemu w obsłudze panelowi do tworzenia sklepów internetowych. Narzędzie oferuje przedsiębiorcom także dostęp do innych niezbędnych usług, by mogli prowadzić biznes online - m.in. logistycznych (wysyłka zagraniczna), finansowych (wystawianie faktur i dokonywanie płatności), marketingowych (czat, kupony rabatowe, kampanie e-mail), a także do sprzedaży wielokanałowej. Shoplo oferuje też integracje z licznymi kanałami sprzedaży (m.in. eBay, Etsy czy Facebook).
Strategiczna decyzja o fuzji z Shoplo
Brytyjska spółka w ostatnim czasie podjęła strategiczne decyzje o rozszerzeniu swojego portfolio, które w efekcie doprowadziły do zainteresowania się Shoplo.
– Wykorzystując technologię Shoplo, nasi przedsiębiorcy otrzymają łatwy dostęp do narzędzi umożliwiających tworzenie własnych sklepów internetowych i sprzedaży za pośrednictwem wielu kanałów przy pomocy zaledwie kilku kliknięć – mówi Maximilian Stella, VP new ventures w SumUp.
Dla Shoplo fuzja z SumUp oznacza m.in. dostęp do nowych rynków i ponad miliona aktywnych sprzedawców, z którymi na co dzień pracuje SumUp. Firmy planują powiększyć zespół w Polsce. Założyciele Shoplo, Patryk Pawlikowski i Grzegorz Lech, dołączyli do zespołu zarządzającego SumUp w charakterze odpowiednio VP e-commerce i VP Usług Online.
Shoplo obecnie obsługuje ponad 3000 sklepów online w całej Europie.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Brytyjski SumUp przejął polską platformę Shoplo