Kolejne piwo Buh od Wojewódzkiego i Palikota. "Edycja z CBD wymaga ewolucyjnych zmian"
Przyjazne Państwo, spółka Kuby Wojewódzkiego i Janusza Palikota, ogłosiła, że wypuszcza na rynek piwo Buh Pils bez dodatku suszu konopnego. A za tydzień pojawi się w sklepach wersja z dodatkiem suszu konopnego. Piwa z CBD jednak nie będzie. Spółka informuje, że "jego publiczna premiera w sklepach będzie możliwa jednak dopiero po uzyskaniu formalnej zgody odpowiednich instytucji lub po zmianie przepisów".
Kuba Wojewódzki i Janusz Palikot poinformowali o założeniu spółki Przyjazne Państwo w październiku. Ma ona zajmować się sprzedażą napojów alkoholowych i bezalkoholowych. Promowali swoją działalność podkreślając, że w ofercie będą produkty zawierające związki pochodzące z konopi, czyli CBD. Pierwszym produktem, który trafił na rynek było piwo Buh.
W styczniu część branży produktów konopnych zarzuciła spółce Przyjazne Państwo, że wbrew obietnicy nie zawiera ono CBD. Twórca internetowy i aktywista Przemysław Zawadzki na podstawie laboratoryjnej analizy składu Buha stwierdził, że piwo nie zawiera CBD.
W swoim materiale podkreślił, że branża konopna zaraz po ogłoszeniu przez Wojewódzkiego i Palikota pomysłu na piwo Buh zastanawiała się, jak wspólnicy "ugryzą" proces od strony legislacji, jeśli zamierzają sprzedawać produkty spożywcze z dodatkiem CBD. Taka działalność jest bowiem w polskim prawie zakazana. - Sami właściciele spółki prawdopodobnie nie wiedzieli o tym ograniczeniu prawnym, a informacja o stworzeniu piwa z CBD została ogłoszona zbyt szybko - zaznaczył.
Na te zarzuty odpowiadał Janusz Palikot. - Piwo Buh zostało przygotowanie zgodnie z polskim prawem. Każdy, kto oczekuje, że w piwie będzie zawarte CBD w wysokim stężeniu, powinien zdawać sobie sprawę, że aktualnie, takiego produktu legalnie nie można zrobić - komentował dla Wirtualnemedia.pl Palikot.
Teraz w oficjalnym komunikacie Palikot chwali się jednak sukcesem sprzedażowym pierwszego produktu. „Grudniowy sukces BUHa przekonał nas, że dobrze odczytaliśmy oczekiwania naszych Klientów. Sprzedaż 100.000 butelek pierwszej partii BUHa w ciągu 24 godzin uznajemy za sukces. Idąc za ciosem, zaprezentujemy kolejne dwie wersje piwa BUH PILS. Ich mocną stroną, obok wysokiej jakości samego piwa będzie niepodrabialny zapach palonego zioła” – zadeklarował Palikot.
W oficjalnym komunikacie Przyjazne Państwo tym razem pisze, że „stosowanie ekstraktów konopnych zawierających CBD (jeden z kannabinoidów) w żywności jest aktualnie kwestionowane z uwagi na podnoszony przez inspekcje sanitarne brak tzw. historii spożycia tych składników w UE przed 15.05.1997 r. Dążąc do realizacji składanych publicznie obietnic Przyjazne Państwo podjęło współpracę ze specjalizującym się w prawie konopnym mecenasem Steliosem Alewrasem, jednym z założycieli Stowarzyszenia Wolne Konopie oraz mec. Magdą Wawrzyniak (z Food & Pharma Legal) doradzającą firmom wprowadzającym do obrotu m.in. środki spożywcze z konopiami, oraz specjalizująca się w procedurze autoryzacji novel food. Celem jest wykorzystanie dostępnych możliwości jakie dają przepisy Unii Europejskiej dotyczące tzw. novel food, czyli nowej żywności”.
.jpg)
„Proces uzyskania autoryzacji wymaga czasu na opracowanie dokumentacji i przeprowadzenia badań niezbędnych do uzyskania autoryzacji składnika jako novel food. Mec. Magda Wawrzyniak przeprowadzała już procedury zakończone uzyskaniem takiej autoryzacji dla składników żywności. Planowane jest zawnioskowanie o autoryzację dla tego nie tradycyjnego dodatku w postaci ekstraktu konopnego, w celu stosowania go m.in. w piwie” – informuje w komunikacie Stelios Alewras, adwokata i aktywista prolegalizacyjny.
Spółka Palikota i Wojewódzkiego zapewnia, że „pracuje już nad piwem zawierającym ów kannabinoid by być przygotowanym na niezwłoczne zaoferowanie produktu zawierającego CBD. Jego publiczna premiera w sklepach będzie możliwa jednak dopiero po uzyskaniu formalnej zgody odpowiednich instytucji lub po zmianie przepisów”.
„Prowadzimy biznes, a to wymaga odpowiedzialności. BUH okazał się niezaprzeczalnym sukcesem rynkowym. Jego obecność na półkach, a także trwające kampanie informacyjne pozwolą nam na pozyskanie zwolenników zmian regulacji oraz wypracowanie środków, które wykorzystamy do zmiany obowiązujących przepisów. Choć sam produkt jest rewolucją, jego edycja z CBD wymaga ewolucyjnych zmian. I my je wprowadzimy” - obiecuje Janusz Palikot.
Kampania w telewizji
Jednocześnie na początku lutego rozpoczęła się kampania promująca piwo Buh. W Warszawie przy ul. Jaworzyńskiej 8 pojawił się mural tego piwa z wizerunkami Wojewódzkiego i Palikota. Stworzono także spot reklamowy z udziałem ambasadorki marki – aktorki Katarzyny Warnke.
Kampania startuje pod hasłem „Uwolnij BUHA!”. Ma objąć m.in. kanały tematyczne stacji TVN i Polsat oraz internet. W spocie użyto utworu Hot Blood - Soul Dracula z filmu „Tylko kochankowie przeżyją” w reż. Jima Jarmuscha. Wersja emitowana w telewizji ma trwać 10 sekund, zaś pełna wersja reklamy będzie dostępna tylko na stronie Buhpiwo.pl. Za produkcję spotu odpowiada Lulu Production, zakup i planowanie mediów powierzono Group One SA.
Z ramienia Browaru Tenczynek kampanią zarządza Przemysław Bobrowicz z agencji MarkNeting, za Media Relations odpowiada agencja Hello PR, kreacje przygotowali: Anna Łoskiewicz i Jacek Kołodziejski, design butelki opracował Tomasz „Waciak" Wójcik, a warszawski mural Przemysław Truściński.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Kolejne piwo Buh od Wojewódzkiego i Palikota. "Edycja z CBD wymaga ewolucyjnych zmian"