Burger King w nowej kampanii ostrzega, czym może skończyć się oddanie pustego głosu w wyborach
Sieć Burger King prowadzi w Brazylii kampanię pod hasłem „Blank Whopper”. Przewrotnie chce uświadomić Brazylijczykom, czym może skończyć oddanie w wyborach pustego lub nieważnego głosu.
W Stanach Zjednoczonych marki przekonują Amerykanów, by brali aktywny udział w zbliżających się wyborach, bo frekwencja wyborcza w tym kraju nie jest wystarczająco duża.
W Brazylii – wg doniesień mediów – problem z głosowaniem jest trochę inny: ludzie biorą udział w wyborach, ale często oddają puste lub nieważne głosy. Z jednego z ostatnich sondaży przeprowadzonych w tym kraju wynika, że 11 proc. wyborców zamierza „głosować bez wyrazu”, czyli chce oddać pusty głos.
Burger King we współpracy z agencją David Sao Paulo postanowiły temu zaradzić i przekonać Brazylijczyków do tego, że takie postępowanie nie ma sensu i jest wręcz złe.
Ma służyć temu rozpoczęta właśnie kampania, której głównym elementem jest spot pod hasłem „Blank Whopper”.
Film pokazuje, że w sytuacji gdy człowiek sam nie podejmuje decyzji musi się zmierzyć ze skutkami decyzji podjętej przez kogoś innego. Obrazuje to burger, który jest pusty: nie ma kotleta, dodatków itp.
- Chcieliśmy pokazać, że oddanie pustego głosu nie jest wcale tak wspaniałe, jak mogłoby się wydawać. Każdy z nas zasługuje na swój kraj, a decyzja o głosowaniu jest pierwszym krokiem w tym kierunku - mówi Rafael Donato, kreatywny wiceprezes w agencji David São Paulo.
W wydanym komunikacie Burger King poinformował, że tą kampanią nie angażuje się politycznie w poparcie kogokolwiek. Podkreślono, że firma pozostaje neutralna, nie wspiera żadnego kandydata, a promocja nie jest częścią żadnej kampanii wyborczej.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Burger King w nowej kampanii ostrzega, czym może skończyć się oddanie pustego głosu w wyborach