BuzzFeed planuje wejście na giełdę, żeby inwestować w wideo
Serwis internetowy BuzzFeed zamierza zadebiutować na amerykańskiej giełdzie i pozyskać z niej środki na dalszy rozwój. Obecnie wartość BuzzFeeda jest szacowana na 850 mln dol.
Plany związane z wejściem na giełdę zdradził Jonah Peretti, CEO BuzzFeeda, występując na ostatniej konferencji zorganizowanej przez serwis Re/code.
Peretti nie ujawnił, na jakim etapie przygotowań do debiutu giełdowego znajduje się obecnie BuzzFeed, ani w jakim terminie miałby on nastąpić. Wspomniał jednak o tym, w jaki sposób serwis chciałby wykorzystać środki zdobyte ze sprzedaży udziałów.
- Obecnie jesteśmy nastawieni na budowanie naszego międzynarodowego zasięgu - podkreślił Peretti. - Chcemy też rozwinąć działalność na wielu różnych platformach technologicznych oraz znacznie rozbudować nasz segment treści wideo.
Treści wideo publikowane na BuzzFeed zdobywają coraz większe powodzenie wśród odbiorców. Z prezentacji przygotowanej w kwietniu br. dla reklamodawców wynika, że miesięcznie serwis notuje ok. 1 mld wyświetleń filmów wideo, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy redakcja opublikowała ponad 1,8 tys. klipów.
Obecnie wartość BuzzFeeda jest szacowana na ok. 850 mln dol. Ostatnim inwestorem, który ulokował w tym serwisie swoje środki - w wysokości 50 mln dol. - był Andreesen Horowitz.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: BuzzFeed planuje wejście na giełdę, żeby inwestować w wideo