Cloud computing, analiza danych i marketing z najlepszymi perspektywami dla pracowników
Serwis rekrutacyjny LinkedIn przeanalizował specjalizacje, które w 2016 roku dadzą kandydatom do pracy największe szanse na zatrudnienie. Wśród najbardziej poszukiwanych przez pracodawców umiejętności są te związane z usługami w chmurze, obsługą i analizą danych oraz zarządzaniem kampaniami marketingowymi.
LinkedIn podkreśla, że przygotowując swoje zestawienie oparł się na dostępnych w jego serwisie danych dotyczących kompetencji, których pracodawcy poszukiwali najbardziej w ub.r. Według serwisu pożądane wówczas umiejętności będą aktualne również w nadchodzących miesiącach, a ich posiadacze mają największe szanse na atrakcyjne zatrudnienie.
Na pierwszym miejscu zestawienie Top 25 znalazły się kompetencje związane z branżą cloud computingu. To właśnie specjaliści związani z biznesem usług w chmurze będą najbardziej pożądani przez firmy w nadchodzących miesiącach. Powodem tego boomu ma być przede wszystkim szybko rosnąca liczba nowych firm funkcjonujących w obszarze cloud computingu, a także dynamiczny rozwój podmiotów, które już działają w tej branży.
Na drugim miejscu listy LinkedIn umieścił umiejętności związane z gromadzeniem, obsługą i analizą danych. Ta dziedzina rozwija się równie gwałtownie jak cloud computing ze względu na wciąż rosnącą ilość informacji powstających w cyfrowym świecie i koniecznością ich biznesowego wykorzystania.
Trzecią w kolejności dziedziną, z której specjaliści będą pilnie poszukiwani w br. jest zarządzanie kampaniami marketingowymi. Na dalszych miejscach znalazły się takie segmenty jak marketing SEO/SEM, bezpieczeństwo informatyczne czy wirtualizacja.
LinkedIn podkreśla, że niektóre umiejętności straciły w oczach pracodawców na wartości w porównaniu z poprzednim zestawieniem. Z listy Top 25 wypadły m.in. takie dziedziny jak projektowanie gier komputerowych, online marketing, obsługa systemów SAP ERP, a także grafika komputerowa i animacja.
l
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Cloud computing, analiza danych i marketing z najlepszymi perspektywami dla pracowników