Coca-Cola straci do 2 proc. rocznych przychodów po wyjściu z Rosji
Koncern Coca-Cola zarobił na sprzedaży swoich produktów w I kwartale br. 10,5 mld dolarów. Firma poinformowała, że po zakończenie działalności w Federacji Rosyjskiej będzie ją kosztować do 2 proc. rocznych przychodów.

Coca-Cola ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022 roku. Firma zwiększyła przychody rok do roku o 16 proc., do 10,5 mld dolarów, a zysk operacyjny o 25 proc., do 3,4 mld dolarów.
Firma już w pierwszych dniach marca zdecydowała się - w związku z inwazją Rosji na Ukrainę - na zakończenie działalności na rynku rosyjskim. Teraz poinformowano, że decyzja o wyjściu z rynku zmniejszy przychody spółki i jej zysk operacyjny o 1-2 proc. rocznie.
Jednocześnie Coca-Cola spodziewa się wzrostu przychodów na poziomie 7-8 proc., co jest zgodne z wcześniejszymi prognozami. Sprzedaż bezalkoholowych napojów gazowanych (m.in. Coca-Cola, Fanta, Sprite) wzrosła o 7 proc. dzięki wzrostowi we wszystkich regionach, głównie w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Ameryce Łacińskiej.
Sprzedaż marki Coca-Cola wzrosła o 6 proc., Coca-Cola Zero Sugar - o 14 proc. Kategorie żywność, soki, nabiał i napoje roślinne wzrosły o 12 proc., na czele z Fairlife w USA, Minute Maid Pulpy w Chinach i Maaza w Indiach.
Ponadto sprzedaż napojów dla sportowców wzrosła o 22 ;proc., przy czym największe zyski odnotowały marki Bodyarmor i Powerade. Kategoria herbaty wzrosła natomiast o 8 proc. dzięki wzrostom w Brazylii, Japonii i Meksyku.
Dyrektor generalny Coca-Coli, James Quincey, powiedział, że firma stanie w obliczu presji inflacyjnej, ponieważ ceny cukru i aluminium wzrosną, a także koszty logistyki, zaś Coca-Cola zamierza rozszerzyć stosowanie szklanych butelek na rynkach wschodzących.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Coca-Cola straci do 2 proc. rocznych przychodów po wyjściu z Rosji