W CD Projekt Red praca obowiązkowo sześć dni w tygodniu, żeby skończyć „Cyberpunk 2077”
Produkująca gry wideo spółka CD Projekt Red, należąca do notowanego na giełdzie CD Projekt, wprowadziła do listopada obowiązek pracy sześć dni w tygodniu. Celem jest ukończenie prac nad grą „Cyberpunk 2077”, której premierę wyznaczono na 19 listopada.
Jak podała agencja Bloomberg, szef CD Projekt Red Adam Badowski o wydłużeniu wymiaru pracy o jeden dzień tygodniowo poinformował pracowników w tym tygodniu. Zaznaczył, że zmiana jest obowiązkowa, dotyczy wszystkich zatrudnionych osób, a nadgodziny będą dodatkowo płatne. W takim trybie firma ma działać do listopada.
- Biorę na siebie całą krytykę za tę decyzję. Wiem, że jest to zupełne przeciwieństwo tego, co mówiliśmy i crunchu, a także tego, w co osobiście wierzę - że crunch nigdy nie powinien być rozwiązaniem. Ale wyczerpaliśmy wszystkie inne sposoby zarządzania sytuacją - stwierdził Badowski.
Crunch w slangu deweloperów gier wideo oznacza okres przed premierą gry, w którym żeby ukończyć ją i wprowadzić do sprzedaży w wyznaczonym terminie, programiści muszą pracować znacznie dłużej niż zwykle, czasami non stop.
Wiceprezes CD Projekt Marcin Iwiński w ub.r. w rozmowie z serwisem Kotaku stwierdził, że firma nie planuje wprowadzenia obowiązkowych nadgodzin dla wszystkich pracowników w związku z premierami nowych gier.
„Cyberpunk 2077” w sprzedaży od 19 listopada, rekordowa kampania reklamowa
CD Projekt w br. już dwukrotnie przekładał premierę „Cyberpunk 2077” , w połowie ub.r. wyznaczoną na kwiecień. W styczniu br. firma poinformowała, że gra trafi do sprzedaży nie 17 września, natomiast w połowie czerwca premierę przesunięto na 19 listopada.
Na początku września na konferencji prasowej prezes CD Projekt Adam Kiciński zapewnił, że „Cyberpunk 2077” ukaże się 19 listopada. - Finalizujemy (prace - przyp.), właśnie zaczęliśmy przygotowania do ostatecznej certyfikacji. Oczywiście będziemy pracować nad grą do samego końca. To olbrzymia gra. Pozostajemy na ścieżce i planujemy wydać grę 19 listopada - stwierdził.
- Zawsze są ryzyko, mówiąc filozoficznie, ale 19 listopada to jedyna data, która zakładamy i uda nam się. Nie widzę żadnych szans na zmianę tej daty - dodał.
W październiku rozpocznie się kampania reklamowa nowej gry. Początkowo będzie prowadzona w telewizji, radiu, prasie i kinach, a od listopada także na outdoorze. W internecie działania promujące grę trwają już od września.
Kampania największą intensywność osiągnie w połowie listopada. CD Projekt planuje jeszcze kilka transmisji internetowych z cyklu „Night City Wire”, w których przedstawiane będą kolejne szczegóły „Cyberpunk 2077”.
Będzie to największa akcja marketingowa w historii firmy. W maju zapowiedziano, że w kraju premiera „Cyberpunk 2077” będzie wspierana przez media i marki grupy Agora.

Przedsprzedaż lepsza niż przy „Wiedźminie 3”, zniżki nieprędko
Członek zarządu CD Projekt Michał Nowakowski poinformował, że liczba zamówionych przez graczy w przedsprzedaży kopii „Cyberpunk 2077” jest dużo wyższa niż w przypadku poprzedniej „Wiedźmina 3”, który ukazał się wiosną 2015 roku.
- Stanowczo jesteśmy w dużo lepszym miejscu niż w przypadku „Wiedźmina 3” w analogicznym okresie przed premierą - stwierdził Nowakowski.
Spółka nie planuje szybkiego stosowania zniżek od regularnej ceny gry. - Przy „Wiedźminie 3” zajęło nam dużo czasu zanim zaoferowaliśmy rabaty, a nawet wtedy nie były one duże. W przypadku „CP 2077” spodziewamy się, że zajmie nam to więcej czasu i, tak samo jak wcześniej, nawet wtedy nie będą one duże - zapowiedział Nowakowski.
CD Projekt planuje wydać więcej dodatków do nowej gry niż do „Wiedźmina 3”. Plany w tym zakresie mają zostać ogłoszone jeszcze przed premierą „Cyberpunk 2077”.
Firma nadal konserwatywnie zakłada, że w czwartym kwartale 2020 roku sprzedaż nowej gry będzie odbywała się po połowie przez internet i w formie fizycznych kopii.
- Generalnie jesteśmy konserwatywni i spodziewamy się podziału 50/50 (w czwartym kwartale 2020 roku - przyp.), jeżeli mielibyśmy to zmienić to na stronę sprzedaży online. Jeżeli chodzi o I kw. 2021 roku - z czasem, gra staje się starsza i coraz więcej sprzedaży jest realizowanej przez internet, a fizyczna sprzedaż spada. Przyszły rok będzie jednak wyjątkowy, nowa generacja konsol będzie coraz bardziej popularna. Powiedziałbym, że liczymy na nie mniej niż 50/50, prawdopodobnie więcej przez internet, ale jak dużo? Dowiemy się na koniec marca - skomentował Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projekt.
Pod koniec czerwca CD Projekt ogłosił, że wspólnie z Netflixem i japońskim studiem Trigger przygotuje serial anime Cyberpunk: Edgerunners” rozgrywający się w uniwersum gry wideo „Cyberpunk 2077”.
CD Projekt w pierwszej połowie br. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 215,1 do 364 mln zł oraz zysku netto z 51,54 do 146,76 mln zł.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: W CD Projekt Red praca obowiązkowo sześć dni w tygodniu, żeby skończyć „Cyberpunk 2077”
Pewnie wolisz newsy o tym jak górnicy dostali parę miliardów za pracę, której nikt nie chce, nie?
99% firm tak działa, żeby wyrobić terminy.
Nikogo to.