Cyfrowy Polsat rekompensuje kłopoty z transmisjami Euro 2016 w Ipli: zwrot ceny pakietu lub Ipla Sport przez miesiąc za darmo
Cyfrowy Polsat kończy rozpatrywać zgłoszenia o problemach technicznych z odpłatnymi transmisjami meczów Euro 2016 od użytkowników internetowej platformy Ipli. Operator otrzymał w tej sprawie kilkaset sygnałów od klientów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
W Ipli transmisje wszystkich meczów Euro 2016 są dostępne w kanałach Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD, które dla większości użytkowników kosztują 99 zł. Od drugiego dnia mistrzostw część z klientów, którzy wykupili dostęp do tych stacji, narzekała na problemy z odbiorem transmisji: zacinanie się przekazu (zwłaszcza w wariancie najwyższej jakości) oraz kłopoty z transmisjami na niektórych urządzeniach mobilnych i telewizorach Smart TV.
Cyfrowy Polsat prosił wszystkich użytkowników, których dotknęły te problemy, żeby szczegółowo je opisywali w zgłoszeniach o reklamacji. W ostatnich dniach niektórzy użytkownicy Ipli poinformowali w mediach społecznościowych o odpowiedzi otrzymanej na zgłoszenie. W większości przypadków Cyfrowy Polsat tłumaczył, że problemy z transmisjami meczów nie wynikały z błędu po jego stronie, tylko z sieci internetowej. Firma proponowała jednak klientom zrezygnowanie z dalszego korzystania z Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD i zwrot pełnej ceny pakietu albo, w ramach rekompensaty, darmowy dostęp przez 30 dni do pakietu Ipla Sport. Jeśli użytkownik nie udzielił odpowiedzi w ciągu doby, operator uznawał, że zdecydował się na rezygnację z pakietu z Euro 2016 i zwrot kosztu.
Olga Zomer, rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu, nie ujawnia, jak dokładnie firma odpowiadała na wnioski klientów o reklamację w tej sprawie. - Wszystkie zgłoszenia rozpatrywaliśmy indywidualnie po dokładnej analizie, adekwatnie do danej sprawy - stwierdza jedynie.
Firma nie informuje też, ilu użytkowników Ipli wykupiło pakiet z Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD ani ilu przesłało zgłoszenia o problemach technicznych. - Są to dane wewnętrzne spółki - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Olga Zomer, rzeczniczka prasowa firmy. Jak już informowaliśmy, ogółem ponad 400 tys. osób wykupiło dostęp do kanałów z transmisjami Euro 2016, przy czym w większości są to klienci telewizyjnych platform cyfrowych (m.in. Cyfrowego Polsatu) i sieci kablowych.
Według naszych ustaleń Cyfrowy Polsat otrzymał poniżej tysiąca zgłoszeń o problemach technicznych z oglądaniem Euro 2016 w Ipli. Ich weryfikacja była prowadzona przez firmę na bieżąco, w poszczególnych przypadkach trwała od kilku do kilkunastu dni. Po potwierdzeniu wystąpienia kłopotów niezależnych od użytkownika, wysyłano mu propozycję rezygnacji z płatnego pakietu i zwrotu kosztów lub rekompensaty w postaci darmowego dostępu do Ipla Sport.
Niektórzy użytkownicy wysłali też skargi w tej sprawie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, którego prezes w zeszłym tygodniu poprosił Cyfrowy Polsat o wyjaśnienia i szczegółowe informacje, zasugerował też, że firma powinna zwrócić poszkodowanym klientom koszt płatnego pakietu. Grupa Polsat zapewniła, że przekazała już UOKiK-owi część informacji i odpowie na pozostałe pytania, dodała też, że indywidualnie analizuje zgłoszenia o problemach technicznych, które dotyczyły niewielkiej części jej klientów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat rekompensuje kłopoty z transmisjami Euro 2016 w Ipli: zwrot ceny pakietu lub Ipla Sport przez miesiąc za darmo