Czołowe tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników
„Tele Tydzień” pozostał liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale on - tak jak większość tygodników - zanotował w ostatnich miesiącach spadek sprzedaży. Wśród dwutygodników najchętniej zaś czytana jest „Przyjaciółka”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W okresie od marca do sierpnia br. po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało aż 29,07 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,66 pkt. proc. - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.
Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,67 proc. respondentów (spadek o 1,49 pkt. proc.). Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem 13,50 proc. Rok wcześniej po tytuł sięgało 14,04 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,28 proc. pytanych, co dało pismu spadek o 0,34 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 7,56 proc. czytelników, mniej o 1,33 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte.
Kolejny wśród tygodników opinii jest „Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował spadek z 7,19 proc. do 5,77 proc. Z kolei oczko niżej uplasowała się „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł z 7,02 proc. do 5,64 proc.
| Tygodniki | Marzec- sierpień | |
| PBC | 2012 | 2011 |
| Tytuł | Procent respondentów | |
| Tele Tydzień | 29,07% | 31,73% |
| Życie na Gorąco | 16,67% | 18,16% |
| Chwila dla Ciebie | 13,50% | 14,04% |
| Angora | 11,28% | 11,62% |
| Newsweek | 7,56% | 8,89% |
| Auto Świat | 6,31% | 7,21% |
| Wprost | 5,77% | 7,19% |
| Polityka | 5,64% | 7,02% |
| Twoje Imperium | 4,89% | 5,41% |
| To i Owo | 4,51% | 6,62% |
| Na Żywo | 4,13% | 4,83% |
| Gość Niedzielny | 3,90% | 4,09% |
| Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,65% | 4,20% |
| Uważam Rze inaczej pisane | 2,96% | 2,68% |
| Teleprogramy | 2,88% | 3,75% |
| Super TV | 2,70% | 3,27% |
| Motor | 2,69% | 3,22% |
| Rewia | 2,64% | 3,14% |
| Przekrój | 2,18% | 3,16% |
| Imperium TV | 1,98% | 1,72% |
| Świat i Ludzie | 1,89% | 2,32% |
| Tele Max | 1,48% | 1,64% |
| Forum | 1,05% | 1,56% |
| Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,03% | 1,37% |
| Tygodnik Siedlecki | 0,68% | 0,84% |
| Tygodnik Ostrołęcki | 0,66% | 0,62% |
| Gazeta Regionalna | 0,63% | 0,38% |
| TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,50% | 0,49% |
| MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,46% | 0,61% |
| Panorama Leszczyńska | 0,38% | 0,33% |
| Jarmark | 0,35% | 0,54% |
| City (tygodnik bezpłatny) | 0,25% | 0,60% |
| Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,19% | 0,22% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,92 proc. respondentów, czyli o 1,66 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Wydawana także przez Edipresse „Pani Domu” znalazła się na miejscu drugim i zanotowała spadek czytelnictwa z 15,63 proc. do 14,51 proc. Trzecią pozycję zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 12,96 proc. (spadek o 1,64 proc.).
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli „Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 1,18 pkt. proc. do 9,92 proc.
| Dwutygodniki | Marzec- sierpień | |
| PBC | 2012 | 2011 |
| Tytuł | Procent respondentów | |
| Przyjaciółka | 14,92% | 16,58% |
| Pani Domu | 14,51% | 15,63% |
| Tina | 12,96% | 14,60% |
| Viva | 9,92% | 11,10% |
| Gala | 8,49% | 8,37% |
| Naj | 8,17% | - |
| Z Życia Wzięte | 8,17% | 8,81% |
| Party Życie Gwiazd | 6,75% | 6,85% |
| Tele Świat | 4,96% | 5,57% |
| Show Magazyn o Gwiazdach | 3,93% | 4,16% |
| Takie jest Życie | 3,93% | - |
| Świat Seriali | 3,53% | 3,80% |
| Sukcesy i Porażki | 2,78% | 3,21% |
| Bravo | 2,60% | 3,27% |
| Bravo Sport | 2,15% | - |
| Flesz Gwiazdy & Styl | 1,74% | - |
| Relaks | 1,55% | - |
| TV 14 | 1,19% | 1,17% |
| Monitor Księgowego | 0,31% | 0,54% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca do sierpnia 2011 roku na losowej próbie 24 480 przypadków i w okresie od marca do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Czołowe tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników