Czytelnicy krytykują, dziennikarze kpią z życia seksualnego wyborców w „Polityce”
Okładkowym tematem nowego wydania „Polityki” jest wywiad opisujący badania życia seksualnego wyborców największych partii. Publikacja jest krytykowana w internecie przez wielu czytelników. - To lolkontent - oceniają dziennikarze.
Na łamach nowego numeru „Polityki” profesor Zbigniew Izdebski w rozmowie z Jackiem Żakowskim ujawnia wyniki swoich badań, w których sprawdzał, jakie postawy i poglądy seksualne deklarują wyborcy głównych partii politycznych - Platformy Obywatelskiej, Prawa i Sprawiedliwości i Sojuszu Lewicy Demokratycznej. O opinię w tej sprawie poproszono 3 tys. respondentów.
Jacek Żakowski, analizując przedstawione przez seksuologa dane, pyta Izdebskiego m.in. o różnicę w długości penisa u wyborców centrolewicy i centroprawicy. - Co z tego wynika? I jak to zmierzyliście? - zastanawia się publicysta. W innym miejscu zadaje pytanie, czy wyborcy PiS „częściej mierzą i są bardziej zadowoleni ze swoich penisów?”.
>>> Przeglądaj wszystkie okładki „Polityki” w naszym dziale Jedynki

Wywiad jest promowany na okładce bieżącego numeru, na której znalazł się tytuł: „Życie seksualne elektoratów PO, PiS i SLD”. Czytelnicy „Polityki” na facebookowym fanpage’u pisma krytykują okładkę, zarzucając „Polityce” tabloidyzację.
- Głupoty, jakich mało - napisała Agata Siwirska. - I co to wnosi do tematu...? Kiedyś wsiadając do pociągu kupowałem „Newsweek”, „Wprost” i „Politykę”, teraz wystarczy smartfon z Pudelkiem - stwierdził Piotr Matuszczak. - „Polityko”, spadek sprzedaży? To może jeszcze jakąś pornografię? - sugerowała Natalia Szydlowska. - Czasem się zastanawiam co Was odróżnia od brukowca - napisał Marcin Grabowski.
Szanowna Redakcjo @Polityka_pl ! Opublikowaliście #lolkontent DEKADY. I żadne podskoki i próby zmiany tematu na TT tego nie zmienią.
— Marzena Paczuska (@MarzenaPaczuska) listopad 5, 2014
Publikację „Polityki” skomentowało również wielu dziennikarzy aktywnych na Twitterze. - Słabo mi - stwierdziła krótko we wtorek wieczorek Karolina Hytrek-Prosiecka z TVN24 Biznes i Świat. - Dzięki tygodnikowi „Polityka” najbardziej rozchwytywanym sprzętem biurowym w Sejmie będzie jutro linijka - żartował Łukasz Mężyk z 300polityka.pl. - I pomyśleć, że Polityka pisała ostatnio tekst o jakichś okropnych tabloidach;))) A tu proszę, siusiak rules;))) - kpił Sławomir Jastrzębowski, naczelny Grupy „Super Express”. - Porażające, dawno nie widziałem takiego rozsmarowania się na ścianie przez tygodnik - napisał Mariusz Gierej, redaktor naczelny portalu mPolska24 i publicysta „Uważam Rze”.
- 1,5 tygodnia do wyborów, lider debaty publicznej tygodnik Polityka o kompleksach seksualnych Polakow (średnia taka sama, różnice-kompleksy) - stwierdził z kolei Norbert Maliszewski, specjalista ds. marketingu politycznego. - Mam nadzieję, że profesor Izdebski się pomylił w seksualnym badaniu dla „Polityki”. Inaczej będę musiał wybrać PiS, SLD i PO na raz - żartował Jarosław Kuźniar dziennikarz TVN24. - Tygodnik „Polityka” zdefiniował przyczynę relatywnie wysokiego odsetka poparcia dla prezydenta ze strony elektoratu PiS - zauważył Michał Wróblewski z „Polski The Times”, zamieszczając zdjęcie Bronisława Komorowskiego z wibratorem.
Żakowski: "Coś pękło, coś się skróciło". #ASZdziennik
— Michał Majewski (@MajewskiMichal) listopad 5, 2014
„Polityka” kilkakrotnie zajmowała się tematem tabloidów i tabloidyzacji mediów - ostatnio w sierpniu br. Wówczas w artykule znalazła się nieprawdziwa informacja, jakoby Kazimierz i Izabela Marcinkiewiczowie byli już po rozwodzie. Autor tekstu, Juliusz Ćwieluch, przeprosił za to Marcinkiewiczów (więcej na ten temat).
Redakcja „Polityki” na razie nie odpowiedziała na nasze pytania dotyczące nowej publikacji i opinii, jakie wywołała.
Warto przypomnieć, że w kwietniu br. w podobny sposób (na facebookowym fanpage'u pisma) krytykowana była okładka „W Sieci” z papieżem Janem Pawłem II „wściekłym na III RP” (zobacz szczegóły).
Z danych ZKDP wynika, że w sierpniu br. sprzedaż ogółem tygodnika "Polityka" wyniosła 127 732 egz. (zobacz dane).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Czytelnicy krytykują, dziennikarze kpią z życia seksualnego wyborców w „Polityce”