Dacia wprowadza nową identyfikację wizualną na swoich samochodach
Nowa identyfikacja wizualna Dacii (Grupa Renault) jest wprowadzana we wszystkich pojazdach marki. Zmiany są wprowadzane jednocześnie w całej gamie. Samochody z nowym emblematem można już zamawiać, a dostawy rozpoczną się pod koniec roku.

Po wprowadzeniu nowej identyfikacji wizualnej marki na nośnikach komunikacji (w połowie 2021 r.) i po transformacji salonów i serwisów dealerów, która rozpoczęła się w tym roku, nadeszła kolej na samochody.
Samochody z nowym brandingiem można już zamawiać. Pierwsze samochody będą wydawane klientom w czwartym kwartale 2022 r.
Wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej jest ukończeniem procesu zmian.
- Zaprezentowanie całej gamy Dacii z nową identyfikacją wizualną wyznacza trzeci i ostatni rozdział strategii jej wdrażania, procesu rozpoczętego ponad rok temu. Ta nowa odsłona pozostaje zgodna z naszymi wartościami – prostotą, solidnością, autentycznością – ale w bardziej stanowczy i nowoczesny sposób. Wdrożenie nowej identyfikacji wizualnej jest nowym, zauważalnym impulsem dla Dacii do osiągania celów marki - komentuje Denis Le Vot, dyrektor generalny marki Dacia.
Po raz pierwszy nowe modele będzie można zobaczyć na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w październiku 2022 roku. Następnie pierwsze samochody trafią do salonów Dacii.

Nowa identyfikacja wizualna Dacii
Emblemat Dacia Link jest symbolem nowej identyfikacji wizualnej marki, zajmuje honorowe miejsce pośrodku grilla z nowym, białym wzorem.
Emblemat tworzą minimalistyczne litery D i C powiązane jak ogniwa łańcucha. Symbolizują zarazem siłę i prostotę. Dacia Link jest widoczne już z daleka. Pojawia się również na deklach kół.
Kolejną widoczną zmianą jest pojawienie się logotypu Dacia z tyłu samochodu i na kierownicy. Litery logo są lżejsze i minimalistyczne - zachowano tylko to, co niezbędne, by pozostały czytelne.
Są też inne zmiany stylistyczne - lakier Szary Mégalithe na relingach dachowych, przednich i tylnych osłonach podwozia oraz lusterkach bocznych w modelach Sandero Stepway, Spring czy Duster.


- Czysta linia logo podkreśla typowe dla marki przywiązanie do tego, co naprawdę ważne. Również emblemat Dacia Link, zainspirowany światem mechaniki, kojarzy się z prostotą i solidnością. W dodatku jest symbolem więzi, która ma duże znaczenie w społeczności Dacii - mówi David Durand, dyrektor ds. designu Dacii.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Dacia wprowadza nową identyfikację wizualną na swoich samochodach