"Dahmer - Potwór" już bez oznakowania LGBTQ+. Netflix posłuchał widzów
Na skutek protestów widzów Netflix usunął serial "Dahmer. Potwór: Historia Jeffreya Dahmera" z kategorii produkcji LGBTQ+.
Serial "Dahmer. Potwór: Historia Jeffreya Dahmera", opowiadający o jednym z najsłynniejszych amerykańskich seryjnych morderców, bije rekordy oglądalności na Netfliksie.
Jednocześnie na twórców produkcji spadają gromy ze strony krewnych ofiar. Są oni oburzeni, że nie zostali spytani o zgodę, a historia okrutnych morderstw jest wykorzystywana do zarabiania na tragedii.
Poza tym kontrowersje wzbudził fakt oznaczenia serialu przez Netflix tagiem "LGBTQ+", obok takich kategorii jak "horror" czy "psychologiczny". Widzowie mocno skrytykowali za to platformę streamingową w social mediach. Co prawda Dahmer wybierał swoje ofiary najczęściej wśród gejów, jednak tag "LGBTQ+" ma ułatwiać mniejszościom seksualnym znalezienie produkcji, w których są reprezentowani w pozytywny sposób, a nie jako ofiary.
Głosy krytyki najwyraźniej dotarły do osób odpowiedzianych w Netfliksie za oznaczanie seriali, jako że tag "LGBTQ+" nie jest już widoczny przy serialu "Dahmer. Potwór: Historia Jeffreya Dahmera".
"Dahmer. Potwór: Historia Jeffreya Dahmera" opowiada o jednym z najsłynniejszych amerykańskich seryjnych morderców, który otrzymał przydomek "kanibala z Milwaukee". Jeffrey Dahmer był również nekrofilem i gwałcicielem. W latach 1978-1991 zabił, a następnie wykorzystał seksualnie 17 młodych mężczyzn i chłopców. Został uznany winnym 15 morderstw i skazany na 15 wyroków dożywotniego więzienia. Zmarł w 1994 r., uderzony ciężkim przedmiotem przez jednego ze współwięźniów.
Serial Netfliksa liczy 10 odcinków. Tytułową rolę gra Evan Peters, a Richard Jenkins zagrał jego ojca Lionela - chemika, który pokazał synowi, gdy ten był jeszcze dzieckiem, jak bezpiecznie wybielać i zachować kości zwierząt. Jeffrey Dahmer stosował później tę technikę wobec swoich ofiar.
Netflix ma ponad 220 mln subskrybentów
Netflix jest zdecydowanie najpopularniejszą platformą VoD w Polsce. W sierpniu br. odwiedziło go 12,73 mln polskich internautów, z których każdy spędził w serwisie średnio 5 godzin, 48 minut i 11 sekund (według badania Mediapanel). Firma nie podaje liczby klientów w Polsce.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: "Dahmer - Potwór" już bez oznakowania LGBTQ+. Netflix posłuchał widzów
A może jednak są reprezentowani w pozytywny sposób? :)