Sportowa platforma streamingowa DAZN wchodzi do Polski
DAZN, płatna platforma oferująca transmisje i programy sportowe w streamingu zapowiedziała, że od początku maja 2020 r. będzie dostępna w dwustu nowych krajach - w tym także w Polsce.

DAZN to platforma streamingowa funkcjonująca w sieci od 2016 r. Serwis typu VOD jest obecnie dostępny w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Hiszpanii, Brazylii, Włoszech, Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Japonii.
W zamian za miesięczną opłatę (w Europie po bezpłatnym okresie próbnym wynosi 11,99 euro, inny wariant to 119,99 euro na rok) platforma oferuje dostęp do transmisji z ponad 8 tys. wydarzeń sportowych rocznie. DAZN prezentuje mecze amerykańskich lig NFL, NBA, MLB i NHL, udostępnia także relacje w takich dyscyplinach sportu jak tenis, boks, golf czy rugby.
Ważną częścią oferty DAZN jest także piłka nożna. Serwis zapewnia dostęp do meczów ligowych z takich krajów jak Francja, Włochy oraz Hiszpania. DAZN posiada prawa do transmitowania spotkań Ligi Mistrzów, które niedawno wraz z Amazon przejął w Niemczech.
200 nowych krajów
DAZN jest własnością koncernu Access Industries kontrolowanego przez miliardera Lena Blavatnika, który posiada też m.in. wytwórnię muzyczną Warner Music oraz znaczne udziały w platformie Spotify.
W internetowej branży DAZN ze względu na ofertę i model działania zyskał miano „sportowego Netfliksa”. Teraz serwis zapowiedział oficjalnie, że od początku maja 2020 r. jego obecność zostanie rozszerzona na 200 nowych rynków na całym świecie.
Zgodnie z komunikatem pierwszą transmisją dostępną globalnie na DAZN będzie 2 maja br. walka bokserska Canelo Alvareza podczas meksykańskiego święta Cinco de Mayo.
DAZN także w Polsce, ale po angielsku
DAZN zapowiadając rozszerzenie działalności na 200 nowych rynkach potwierdził, że platforma stanie się dostępna także w Polsce.
Na razie nie wiadomo jakie będą ceny subskrypcji DAZN na naszym rynku. Jednak po pojawieniu się serwisu w Polsce jego popularność może ograniczać fakt, że na razie DAZN będzie oferował wyłącznie treści w angielskiej wersji językowej, a platforma ma być skoncentrowana na boksie.
- W miarę upływu czasu platforma będzie pracować nad dodawaniem kolejnych dyscyplin sportowych - tak jak to miało miejsce na innych rynkach, gdzie jest dostępna. Informacje o kolejnych dyscyplinach sportowych będą ogłaszane po potwierdzeniu danej współpracy - informuje agencja public relations Hill+Knowlton Strategies obsługująca DAZN w Polsce.
Według firmy ta decyzja wynika z wcześniejszych poważnych inwestycji oraz wysokich opłat licencyjnych.
- Już tej wiosny większość rynków zyska dostęp do platformy DAZN i jej niezrównanej oferty walk bokserskich - zapowiada John Skipper, prezes zarządu Grupy DAZN. - Na naszej liście zawodników klasy mistrzowskiej znajdują są najbardziej popularni sportowcy świata. Planujemy z nimi wieloletnią współpracę i idącą za tym organizacje spektakularnych międzynarodowych wydarzeń.
- Od startu w 2016 roku obserwujemy znaczne zainteresowanie naszymi najważniejszymi wydarzeniami, zarówno wśród międzynarodowych kibiców, jak i potencjalnych partnerów - podkreśla Joseph Markowski odpowiedzialny za nadzór globalnego serwisu wiceprezes wykonawczy DAZN. - To niewątpliwie wpłynęło na podjęcie decyzji o wykorzystaniu naszej oferty walk bokserskich w celu dalszej ekspansji. Zbudowanie świadomości marki DAZN jako lidera w dziedzinie sportów walki to zaledwie pierwszy krok. Trudno wyobrazić sobie lepszą inaugurację serwisu DAZN na ponad 200 rynkach niż walka Canelo w trakcie Cinco de Mayo.
Oprócz imprez sportowych transmitowanych na żywo, DAZN oferuje stale rosnące archiwum walk, i programów na temat sportowców, a także ramówkę produkcji oryginalnych - w tym „40 DAYS”, „The Making Of” oraz „ONE NIGHT”.
Aplikacja DAZN będzie dostępna globalnie na większości urządzeń w trybie online, w tym na smartfonach, tabletach, laptopach, komputerach PC i urządzeniach domowych, takich jak telewizory Smart TV, przystawki Smart TV oraz konsole do gier.
Spółka DAZN ma siedzibę w Wielkiej Brytanii, zatrudnia ponad 2600 osób w ponad 25 krajach.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Sportowa platforma streamingowa DAZN wchodzi do Polski
Czasem boks, może kiedyś F1
To i tak mniej niż za g@#$& ekstraklasę czy dostęp do KSW