Diesel wprowadza do sprzedaży koszulki z obraźliwymi hasłami, które często są elementem internetowego hejtu (wideo)
Firma odzieżowa Diesel rozpoczęła kampanię pod hasłem „Haute Couture”, w której zwraca uwagę na hejt w internecie. Do sprzedaży wprowadzi też koszulki z obraźliwymi słowami, które najczęściej padają w obraźliwych komentarzach w sieci.
Nową kampanią Diesel chce stawić czoła szykanom internetowym, z którymi mają do czynienia codziennie setki ludzi na świecie. Akcja pod hasłem „Haute Couture” ma mówić ludziom, że im więcej nienawiści noszą w sobie, tym mniej im na czymkolwiek zależy.
- To coś więcej niż film reklamowy. Chodzi o to, by zainspirować ludzi, aby nie traktowali poważnie nienawiści, która pojawia się w internecie - mówi Bruno Bertelli, globalny dyrektor kreatywny w agencji Publicis Worldwide i dyrektor generalny Publicis Italy, która odpowiada za kreację kampanii.
W spocie wystąpi wiele znanych osób, m.in. Nicki Minaj, Gucci Mane, Bella Thorne, Bria Vinaite, Tommy Dorfman, Miles Heizer, Yovanna Ventura, Barbie Ferreira, Yoo Ah-In i Jonathan Bellini.
Diesel poprosił ich o wybranie najgorszych komentarzy, jakie kiedykolwiek otrzymali, a następnie zaprojektowano ubrania dla każdego z nich, w których występują w spocie.i tak np. aktorka Bella Thorne tańczy ubrana w sukienkę z napisem "Dziwka".
Idąc za koncepcją poza ekranem, Diesel stworzył kolekcję kurtek, koszul i sukienek, które będą zawierać słowa "dziwka", "pedał" i "pieprzyć cię". Będą one sprzedawane publicznie.
Dodatkowo firma zwraca uwagę na negatywne komentarze, które otrzymuje. Wśród nich są określenia takie jak "Diesel is Dead", "Diesel is uncool" i "It's overpriced shit". Hasła te pojawiły się na ścianach i witrynach w blisko 50 sklepów Diesla na całym świecie. W Mediolanie w jednym ze sklepów interweniowała policja, myśląc że został on zniszczony. - To część DNA Diesla, aby nie brać tego zbyt dosłownie poważnie - wyjaśnił rzecznik firmy.
Diesel współpracuje z wieloma inicjatywami przeciwdziałania nękaniu i cyberprzemocy w różnych krajach na całym świecie w ramach kampanii. Zyski ze sprzedaży kolekcji z tymi kontrowersyjnymi hasłami będzie właśnie im przekazywać.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku .webp)



Dołącz do dyskusji: Diesel wprowadza do sprzedaży koszulki z obraźliwymi hasłami, które często są elementem internetowego hejtu (wideo)