SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowa agencja na rynku. Założył ją były dyrektor kreatywny Brain

Z agencją Brain Warsaw po półtora roku pracy pożegnał się Wojciech Kowalik, creative partner i creative director. Od początku maja funkcjonuje pod własnym szyldem Playground Warsaw. 

Wojciech Kowalik Wojciech Kowalik

Oferta Playground Warsaw opiera się na autorskim frameworku PLAY, wymyślonym i rozwijanym przez Wojciecha Kowalika, w którego skład wchodzą cztery podstawowe elementy: Participation, Leverage, Amplification, Yield.

Nowa agencja na rynku 

– Jest to próba odpowiedzi na dręczący agencje reklamowe kryzys tożsamościowy. Gołym okiem przecież widać potrzebę przemyślenia roli reklamy – zarówno w biznesie, jak i w kulturze. Potrzebne jest przede wszystkim przejście z modelu opartego na wpychaniu się w życie konsumentów do modelu partycypacyjnego, oraz głębsza zmiana w sposobie myślenia o społecznościach – komentuje Wojciech Kowalik.

Założyciel firmy do portfolio kompetencji agencji dokłada obok klasycznych usług gaming.

– Chciałbym, aby nasza branża nie zmarnowała szansy na ustalenie wyższego standardu kreatywności na styku reklamy i gier. Playground Warsaw powstaje częściowo właśnie po to – komentuje Kowalik.

Wojtek Kowalik w reklamie obecny jest o 2012, lecz pierwsze kroki stawiał już na studiach w 2008. Pracował jako strateg, art director, copywriter oraz creative director w agencjach i po stronie marek w Polsce, Czechach, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz Niemczech. Współtworzył takie kampanie jak “Boards of Change” dla City of Chicago, “Spark of America” dla Walmart, “To The Last Tree Standing” dla Greenpeace, czy “Wonderful World of Hyundai” dla Hyunday, za które dostał dziesiątki wyróżnień na wszystkich ważniejszych festiwalach kreatywności od nominacji aż po grand prix. Zajmuje się mentoringiem młodych talentów (via London International Awards i One Club) oraz zasiada w jury festiwali (KTR, Young Creatives, D&AD, ADC, New York Festivals, Mad Stars, Kreatura).

Ostatnie półtora roku to czas współpracy z agencją reklamową Brain, z którą współtworzył m.in. aplikację HomeGirl, która pomaga kobietom w bezpiecznym powrocie do domów.

Dołącz do dyskusji: Nowa agencja na rynku. Założył ją były dyrektor kreatywny Brain

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Szybko poszło
To chyba nie niespodzianka. W Brainie tradycyjnie spora rotacja.
5 0
odpowiedź
User
Szybko poszło
To chyba nie niespodzianka. W Brainie tradycyjnie spora rotacja.
2 0
odpowiedź
User
chyba _ty
gratulacje Wojtek!
1 0
odpowiedź