Edipresse żąda wycofania zmian w “Show”, zarzuca jego naczelnej ujawnienie tajemnicy spółki
Edipresse Polska twierdzi, że zmiany wprowadzone w połowie sierpnia br. w magazynie “Show” Wydawnictwa Bauer powstały na podstawie założeń przygotowanych przez Edipresse dla nowego tytułu “Flesz”. Spółka żąda ich wycofania. Bauer: “Te zarzuty są nieprawdziwe”.
- Ostatnie zmiany w “Show” przyjęliśmy z oburzeniem, obejmują one w całości założenia naszego nowego magazynu “Flesz” - mówiła na poniedziałkowej konferencji Magdalena Modrzewska, dyrektor wydawnicza w Edipresse Polska.
Dwutygodnik “Show” od połowy sierpnia br. poszerzył się o 26-stronicowy dział “Show Style” z osobną okładkę, prezentujący modę, urodę czy kuchnię przez pryzmat gwiazd (dowiedz się więcej). Taką formułę ma mieć w połowie magazyn “Flesz”, który Edipresse zamierza wprowadzić na rynek w połowie października br. Drugą połowę pisma stanowić mają treści dotyczące życia gwiazd.
Jak informuje Edipresse, “Flesz” to unikalny i autorski projekt tej spółki. - Koncepcja pisma została stworzona wiosną 2009 roku przez Izabelę Bochenek- Strauss, dyrektor zarządzająca Edipresse - informuje Aneta Wikariak, redaktor naczelna “Flesza”. W ciągu dwóch i pól roku tytuł został poddany wielu badaniom zarówno ilościowym jak i jakościowym i był cały czas doskonalony (wszystko o „Fleszu”).
- Jesteśmy przekonani, że zmiany w “Show” są efektem ujawnienia tajemnicy spółki Edipresse przez panią Annę Janicką - twierdzi Modrzewska. Janicka od września 2010 roku pracowała w Edipresse nad projektem “Flesza”. Ze spółki odeszła z końcem sierpnia br., a na początku września została nową naczelną dwutygodnika “Show” (więcej na ten temat). W Bauerze Janicka pracowała też przed dołączeniem do Edipresse, bowiem do lipca ub.r. kierowała działem “Ludzie” w “Show”.


Jak poinformowano na konferencji, Edipresse Polska zamierza podjąć kroki prawne wobec Anny Janickiej, początkowo wynikające z jej umowy ze spółką, ale niewykluczone jest też docelowo wytoczenie sprawy w sądzie. Janicka na razie nie komentuje całej sprawy.
Jednocześnie Edipresse wysłało w poniedziałek list do prezesa Wydawnictwa Bauer, w którym poinformowało o naruszeniu swoich praw i wezwało do zaprzestania tych działań.
Późnym popołudniem Bauer odpowiedział na zarzuty konkurenta. - Wydawnictwo Bauer stwierdza kategorycznie, iż zarzuty Edipresse są nieprawdziwe, nieuczciwe i nielogiczne - napisała spółka w swoim oświadczeniu.
- Edipresse, usiłując stworzyć fałszywe wrażenie jakoby zmiany wprowadzone w czasopiśmie Wydawnictwa Bauer mogły powstać jedynie przy pomocy informacji z zewnątrz, uzyskanych rzekomo z naruszeniem prawa, obraża Wydawnictwo Bauer i jego pracowników - podał Bauer.
Spółka poinformowała także , że “powyższe postawienie sprawy zmusza Wydawnictwo Bauer do zwalczania tych całkowicie nieprawdziwych insynuacji wszystkimi dostępnymi środkami, w tym na drodze prawnej”. Jakie to będą środki, tego Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Bauerze, nie chciał nam wczoraj powiedzieć.
Wydawnictwo Bauer stwierdziło również w swoim oświadczeniu, iż“ Edipresse nie próbowało w żaden sposób wyjaśnić swoich zarzutów bezpośrednio z Wydawnictwem Bauer, co daje podstawy stwierdzić, że celem powyższego działania Edipresse nie była ochrona uzasadnionych interesów prawnych, a raczej wywołanie konfliktu oraz próby zastraszania”.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku .webp)



Dołącz do dyskusji: Edipresse żąda wycofania zmian w “Show”, zarzuca jego naczelnej ujawnienie tajemnicy spółki