Emitel przez najbliższe trzy lata będzie prowadzić cyfryzację dla Polskiego Radia
Zarząd Polskiego Radia zatwierdził w środę wybór Emitela jako zwycięzcę przetargu na świadczenie mutipleksacji i dosył sygnału cyfrowego w aglomeracji warszawskiej i katowickiej. Informację tę potwierdził w rozmowie z nami Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy PR.
W ramach wygranego przetargu zorganizowanego przez Polskie Radio, Emitel od 1 stycznia 2014 przez okres najbliższych trzech lat zajmować się będzie m.in. tworzeniem infrastruktury oraz zapewnieniem przesyłu sygnału cyfrowego w technologii DAB+ na terenie aglomeracji śląskiej i warszawskiej. Stosowna umowa pomiędzy Emitelem a Polskim Radiem - zgodnie z prawem zamówień publicznych - ma zostać podpisana w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Jak podawała „Rzeczpospolita”, w przetargu organizowanym przez Polskiego Radio, oprócz Emitela udział brały jeszcze dwie firmy: Polskie Sieci Nadawcze i spółka Bcast.
We wrześniu br. Emitel jako jedyna firma złożył ofertę w pierwszym przetargu na obsługę cyfrową Polskiego Radia na terenie Katowic i Warszawy. W wyniku podpisanej umowy firma ta świadczy cyfrowe usługi emisji programów PR w systemie DAB+ od 1 października do końca bieżącego roku. Wcześniej Emitel prowadził dla Polskiego Radia testy sygnału cyfrowego (więcej na ten temat).
Zarówno w Warszawie, jak i w aglomeracji śląskiej w systemie DAB+ nadawane są: Jedynka, Dwójka, Trójka, Czwórka, Polskie Radio dla Zagranicy, rozgłośnia muzyczna (Radio Rytm) oraz newsowe Polskie Radio 24. Dostępne są także dwie rozgłośnie regionalne - w Aglomeracji Śląskiej - Radio Katowice, a w Warszawie - RDC. W przyszłym roku Polskie Radio chce rozszerzyć ofertę cyfrową o kanał naukowy (Radio Eureka), Radio Retro (skierowane do dojrzałych słuchaczy) i kanał adresowany do dzieci i rodziców (Radio Krasnal). W ciągu kilku lat Polskie Radio chce pokryć sygnałem cyfrowym cały kraj.
Andrzej Siezieniewski, prezes zarządu Polskiego Radia, ocenia, że cyfryzacja to w tej chwili najważniejszy projekt prowadzony przez PR. - Wejście na cyfrę to ogromna szansa dla Polskiego Radia. Przede wszystkim stworzy możliwość, aby nasze cztery podstawowe programy były słyszalne w całym kraju, co dziś nie jest możliwe, gdyż brakuje częstotliwości. Na chwilę obecną tylko Jedynka i Trójka mają zasięg ogólnopolski - podczas, gdy Dwójka i Czwórka nie docierają tak, jakbyśmy sobie tego życzyli, do wszystkich Polaków. (Program 2 ma 60 proc. pokrycia terytorialnego, a PR 4 zaledwie 17 proc.). Tę możliwość da cyfra, która pozwoli dotrzeć nie tylko z tymi czterema kanałami, ale także z kolejnymi programami - co oznacza, że stworzymy pełniejszą, lepiej już sprofilowaną ofertę. Dwa z tych kanałów są już zagospodarowane, trzy następne powinny pojawić się w przyszłym roku - mówił Andrzej Siezieniewski w wywiadzie udzielonym Wirtualnemedia.pl trzy tygodnie temu (więcej na ten temat).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Emitel przez najbliższe trzy lata będzie prowadzić cyfryzację dla Polskiego Radia