Empik przeprasza urażonych bożonarodzeniowymi reklamami z Czubaszek i Nergalem
- Osoby, które poczuły się urażone doborem bohaterów ostatniej kampanii reklamowej Empiku, przepraszam, zapewniając, że nie było to celowe działanie czy też prowokacja - zapewnił Olaf Szymanowski, prezes Empiku, podsumowując bożonarodzeniowe reklamy sieci z Marią Czubaszek i Adamem „Nergalem” Darskim.
Satyryczka Maria Czubaszek i muzyk Adam „Nergal” Darski pojawili się w bożonarodzeniowej kampanii reklamowej Empiku na początku listopada, dołączając do reklamujących już wcześniej tę sieć aktora Cezarego Pazury i piosenkarza Dawida Kwiatkowskiego (zobacz szczegóły).
Wybór Czubaszek i Nergala na bohaterów świątecznej wywołał oburzenie w środowiskach konserwatywnych, które przypomniały, że satyryczka przyznała się do dokonania aborcji i tego, że w zasadzie nie świętuje Bożego Narodzenia, natomiast muzyk wielokrotnie ostro krytykował Kościół. - Odpowiadamy na bieżąco na otrzymywane komentarze i maile. Nie lekceważymy głosów sprzeciwu. Warto wskazać, że wiele osób, protestujących przeciwko udziałowi Nergala czy Marii Czubaszek w kampanii, nie miało okazji jeszcze obejrzeć spotów i bazują tylko na szczątkowych informacjach zamieszczonych w sieci… Tłumaczymy im faktyczny zamysł kampanii i przedstawiamy kontekst całej sprawy - relacjonowała portalowi Wirtualnemedia.pl w połowie listopada Monika Marianowicz, rzecznik prasowy Empiku (więcej na ten temat).
Na początku grudnia z salonów Empiku zaczęto wycofywać reklamy z Czubaszek i Nergalem, przy czym rzeczniczka sieci podkreśliła, że to zaplanowana zmiana, a nie reakcja na głosy krytyczne (więcej o tym).
We wtorek prezes Empiku Olaf Szymanowski, składając klientom sieci życzenia świąteczne na jej facebookowym fanpage’u, odniósł się do tych kontrowersji. - Osoby, które poczuły się urażone doborem bohaterów ostatniej kampanii reklamowej Empiku, przepraszam, zapewniając, że nie było to celowe działanie czy też prowokacja - napisał.
Ta deklaracja wywołała różne komentarze wśród użytkowników. - Wow. Czyli, że Empik bezmyślnie dobiera postacie do promocji? No bo skoro to nie było celowe, to tak by wynikało. I przy okazji zupełnie niechcąco Nergal i Czubaszek. Jak dla mnie ordynarna prowokacja i zakłamane przeprosiny. Ja już u Was nie kupuję. Świat na szczęście nie kończy się na Empiku - napisał Adam Rogala. Kilka innych osób skrytykowało to, że w życzeniach prezesa sieci nie znalazło się określenie Boże Narodzenie.
- Szkoda, że ugięliście się katotalibom. Więcej nie zrobię u was zakupów - zadeklarowała Katarzyna Kacprzak. - Ja nie przestanę kupować, ale przykre jest to, że fanatyzm religijny znowu jest górą w tym kraju... - stwierdziła Agnieszka Skowerska. - Uwielbiam Nergala i Czubaszek. Zachęcili mnie do zakupu książek w Empiku. Chętnie zobaczę ich za rok - napisał Jacek Olesiejko.
- Od początku ataków mówiliśmy, że przykro nam jeżeli ktoś poczuł się urażony naszą kampanią, ale mimo tego postanowiliśmy się z niej nie wycofywać. Przebiegała ona zgodnie z planem i tak w dniu dzisiejszym dobiega końca - napisali przedstawiciele Empiku w odpowiedzi na komentarze pod wpisem.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Empik przeprasza urażonych bożonarodzeniowymi reklamami z Czubaszek i Nergalem
brawo cebulaki, patryjoty i katozjeby
ciekawe czemu pedofil terlikowski nie przestal sprzedawac w empiku
tak jak amerykanska gnida cejrowski?
czyzby $$$$ byla wazniejsza?
Prawicowi dewianci poprotestowali - no i z tego?
Żenada