„Fakt” najchętniej czytanym dziennikiem. Pierwsze dane dla grupy 16-59 lat
„Fakt” pozostaje najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce, zwiększając przewagę nad „Gazetą Wyborczą” - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku sięgało 13,70 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,46 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 2,24 pkt. proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,53 pkt. proc. do 9,80 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.
Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 5,28 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,03 pkt. proc.
Tuż za podium uplasował się dziennik „Metro” (Agora), którego wynik czytelnictwa zmalał o 0,71 pkt. proc. do poziomu 3,71 proc.
Wiek: 15-75 lat | grudzień 2013 : maj 2014 | grudzień 2012 : maj 2013 |
Tytuł | procent respondentów | |
Fakt | 13,70% | 11,46% |
Gazeta Wyborcza | 9,80% | 11,33% |
Super Express | 5,28% | 5,31% |
Metro | 3,71% | 4,42% |
Przegląd Sportowy | 3,62% | 3,10% |
Rzeczpospolita | 2,43% | 2,98% |
Dziennik Gazeta Prawna | 1,85% | 2,09% |
Nasze Miasto | 1,34% | 1,25% |
Gazeta Podatkowa | 0,66% | 0,67% |
Sport | 0,45% | 0,51% |
Puls Biznesu | 0,30% | 0,31% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,05% | 0,18% |
PBC po raz pierwszy zaprezentowało też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie dziewięć z 12 dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy odnotowały niższe wyniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Nasze Miasto”, „Gazeta Podatkowa”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, a niższym - „Fakt”, „Super Express” i „Sport”.
Wiek: 16-59 lat | grudzień 2013 : maj 2014 |
Tytuł | procent respondentów |
Fakt | 12,66% |
Gazeta Wyborcza | 9,89% |
Super Express | 4,90% |
Metro | 4,04% |
Przegląd Sportowy | 3,85% |
Rzeczpospolita | 2,59% |
Dziennik Gazeta Prawna | 2,00% |
Nasze Miasto | 1,38% |
Gazeta Podatkowa | 0,74% |
Sport | 0,43% |
Puls Biznesu | 0,35% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,07% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2012 do maja 2013 roku na losowej próbie 21 611 przypadków i w okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku na losowej próbie 21 362 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 966 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „Fakt” najchętniej czytanym dziennikiem. Pierwsze dane dla grupy 16-59 lat