Ferrero, Kino Świat i Unilever dużo więcej na reklamy - w dół Orange Polska (TOP10)
W okresie od stycznia do kwietnia br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły rok do roku o blisko 9 proc. Największe wzrosty nakładów zanotowały Ferrero Polska, Kino Świat i Unilever Polska, a mniej niż rok wcześniej wydał Orange Polska.
Dane Kantar Media przygotowane dla Wirtualnemedia.pl wskazują, że media pozainternetowe w okresie od stycznia do kwietnia br. zwiększyły wpływy z reklam o 8,9 proc. (w porównaniu z tym samym okresem ub.r.), do 9,8 mld zł (wg danych cennikowych netto bez rabatów).
Liderem wydatków wciąż pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z inwestycjami w wysokości 628,8 mln zł – o 6,3 proc. wyższymi niż przed rokiem.
Drugim pod względem nakładów promocyjnych marketerem jest dystrybutor filmowy Kino Świat, który wydał w mediach pozainternetowych 256,4 mln zł, czyli 29,5 proc. więcej rok do roku. Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do operatora komórkowego Orange Polska, który zachował miejsce w ścisłej czołówce mimo ograniczenia wydatków o 4,3 proc., do 185,2 mln zł.
3,2 proc. więcej na reklamy w Polsce. Telewizja linearna przegrywa z wideo internetowym, spadki w sektorze finansowym (analiza)
Reklamodawcą, który w omawianym okresie w największym stopniu zwiększył wydatki reklamowe jest Ferrero Polska, właściciel m.in. marki Kinder i Rafello. Reklamy tego marketera warte były w tym roku 137,8 mln zł, czyli 40,4 proc. więcej niż rok wcześniej. O 27,4 proc. wzrosły wydatki na reklamę Unilever Polska - do 172,2 mln zł.
Można przypuszczać, że ten ostatni marketer utrzyma poziom wydatków reklamowych w najbliższym czasie - właśnie wprowadza na polski rynek markę środków piorących Surf.
O 19,7 proc. nakłady na promocje swoich produktów zwiększyła też firma Nestle Polska (właściciel m.in. marki Winiary) i wydała w tradycyjnych mediach 128 mln zł. Aktualnie firma prowadzi akcję „Nestle porusza Polskę”, której ambasadorem jest Zbigniew Bródka.
16,1 proc. więcej zarobiły media na reklamach USP Zdrowie (producent m.in. Apapu i Ibupromu) - 128,7 mln zł, a na reklamach P4, operatora sieci Play - 14,7 proc. więcej (124,2 mln zł). Procter&Gamble Polska wydał w omawianym okresie 5,3 proc. więcej (126,8 mln zł), a Lidl Polska - 5 proc. więcej (163,6 mln zł).
|
Najwięksi reklamodawcy w mediach tradycyjnych |
|||
|
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IV 2015 |
I-IV 2016 |
zmiana proc. |
|
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
591 523 968 zł |
628 758 058 zł |
6,3 |
|
KINO ŚWIAT |
198 083 533 zł |
256 422 073 zł |
29,5 |
|
ORANGE POLSKA |
193 371 546 zł |
185 153 186 zł |
-4,3 |
|
UNILEVER POLSKA |
135 203 009 zł |
172 240 375 zł |
27,4 |
|
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE |
155 844 565 zł |
163 619 843 zł |
5 |
|
FERRERO POLSKA |
98 161 367 zł |
137 833 833 zł |
40,4 |
|
USP ZDROWIE |
110 807 849 zł |
128 678 919 zł |
16,1 |
|
NESTLE POLSKA |
106 993 584 zł |
128 019 103 zł |
19,7 |
|
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
120 441 455 zł |
126 832 299 zł |
5,3 |
|
P4 |
108 359 121 zł |
124 236 655 zł |
14,7 |
|
razem |
8 967 218 165 zł |
9 762 089 837 zł |
8,9 |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Ferrero, Kino Świat i Unilever dużo więcej na reklamy - w dół Orange Polska (TOP10)