Ferrero największym reklamodawcą wśród producentów czekolady, w dół Mondelez i Wawel (Top5)
W 2017 roku nakłady reklamowe producentów czekolady były porównywalne do inwestycji poniesionych rok wcześniej. Najwięcej wydała firma Ferrero Polska, Storck miał najwyższą dynamikę wzrostu wydatków, a Mondelez Polska i Wawel zmniejszyły budżety na reklamy.

Producenci czekolad i innych wyrobów czekoladowych wydali w 2017 roku na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) 382,8 mln zł – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (bez rabatów, Kantar Media). Było to o 0,8 proc. więcej niż w 2016 roku.
Największym reklamodawcą w tej kategorii była, podobnie jak rok wcześniej, firma Ferrero Polska, właściciel m.in. marki Kinder. Na wsparcie swoich marek w mediach wydała 123,5 mln zł, czyli 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Drugą lokatę pod względem nakładów reklamowych zajęła firma Lotte Wedel z wydatkami w wysokości 92,2 mln zł, o 7,8 proc. wyższymi w porównaniu z 2016 rokiem. Na trzecim miejscu znalazła się firma Storck (właściciel m.in. marki Merci). Jej wydatki wzrosły w skali roku o 11,9 proc. - z 52,6 do 58,9 mln zł.
Aflofarm największym reklamodawcą 2017 roku. Mocno w górę Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - w dół Orange i Lidl (TOP10)Kolejne miejsca w czołówce największych pod względem wydatków reklamowych producentów czekolady zajęły firmy Mondelez Polska (właściciel marki Milka) i Wawel. Obie zmniejszyły budżety reklamowe na klasyczne media. Mondelez zredukował wydatki o 1,8 proc., z 42 do 41,2 mln zł, a Wawel - o 10,5 proc., z 37,8 do 33,9 mln zł.
Wawel jesienią ub.r. zmienił identyfikację graficzną i strategię komunikacji swoich marek, ich obecne działania reklamowe są realizowane pod hasłem „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”.
TOP 5 producentów czekolady pod względem wydatków reklamowych na media | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | 2016 | 2017 | zmiana proc. |
FERRERO POLSKA | 118 524 326 zł | 123 472 506 zł | 4,2 |
LOTTE WEDEL | 85 518 857 zł | 92 221 360 zł | 7,8 |
STORCK | 52 591 840 zł | 58 874 220 zł | 11,9 |
MONDELEZ POLSKA | 41 986 354 zł | 41 229 150 zł | -1,8 |
WAWEL KRAKÓW | 37 837 980 zł | 33 866 207 zł | -10,5 |
razem | 379 641 825 zł | 382 840 533 zł | 0,8 |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Ferrero największym reklamodawcą wśród producentów czekolady, w dół Mondelez i Wawel (Top5)
Mam nadzieję, że Wawel pozostanie taki jaki jest i ciągle będzie można kupić po prostu czekoladę taką jak zawsze, a nie kolejną wersję zachodnich cudów bez wyrazu, która różni się od innych głównie sposobem i kosztami reklamy.