Ford musi zapłacić 19,2 mln dolarów za "fałszywe" reklamy
Koncern motoryzacyjny Ford Corporation musi zapłacić władzom Stanów Zjednoczonych 19,2 mln dolarów za przedstawianie w swoich reklamach nieprawdziwych informacji na temat m.in. oszczędności paliwa i ładowności pojazdów. Firma zawarła ugodę w trybie przedprocesowym.
Sprawa dotyczy modeli hybrydowych Ford C-Max 2013-2014 i pickup'ów Super Duty 2011-2014. Chodzi o reklamy, w których producent w 2013 roku informował o oszczędności paliwa i zwiększonej ładowność, co nie odpowiadało rzeczywistości.
Na przykład Ford błędnie przedstawił odległość, jaką kierowcy mogą przebyć bez tankowania, a także argumentował, że styl jazdy nie wpływa na zużycie paliwa przez pojazdy.
Ponadto producent samochodów zastosował zwodniczą metodologię do obliczania ładowności samochodów w swojej klasie pojazdu. Do obliczeń wzięto model, w którym nie było podstawowego wyposażenia: m.in. takich elementów jak koło zapasowe, podnośnik, radio i konsola środkowa. Tym samym zniekształcone dane pozwoliły modelom hybrydowym uzyskać status najlepszych pod względem nośności.
- Ford od lat zachwala imponującą oszczędność paliwa i ładowność swoich samochodów osobowych i ciężarowych. Jednak liczby te nie były oparte na rzeczywistości, w wyniku czego klienci otrzymywali pojazdy, które nie spełniały określonych norm - powiedział Tom Miller, prokurator generalny stanu Iowa.
Kwestia fałszywej reklamy została zamknięta w trybie przedprocesowym - poza sądem. Producentowi udało się natychmiast wynegocjować ugodę z 40 stanami, wypłacając im odszkodowanie. Jednocześnie firma nie przyznała się do winy.
W ramach ugody Ford został zobowiązany nie tylko do zapłaty 19,2 mln dolarów, ale też nałożono na firmę zakaz podawania w reklamach kolejnych fałszywych lub wprowadzających w błąd informacji na temat szacowanego zużycia paliwa lub ładowności jakiegokolwiek nowego modelu.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Ford musi zapłacić 19,2 mln dolarów za "fałszywe" reklamy