Frisco zyskuje na zamknięciu konkurenta. 26 proc. więcej klientów
W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe dyskontu internetowego Frisco (należącego do grupy Eurocash) wzrosły o 20 proc. do 131 mln zł. Platforma ma 26 proc. kupujących więcej niż przed rokiem.

Przychody Frisco w zeszłym kwartale zwiększyły się rok do roku ze 109 do 131 mln zł. To prawie połowa całorocznych wpływów platformy w 2021 roku, które wyniosły 278 mln zł.
Frisco zwiększyło sprzedaż dużo mocniej niż w całym ub.r., gdy nastąpił wzrost o 13 proc. do 434 mln zł. W raporcie grupy Eurocash zaznaczono, że w zeszłym kwartale udział Frisco w rynku dyskontów interntowych poszedł w górę po tym, jak z Polski z końcem lutego br. wycofała się platforma Barbora.
Wzrost sprzedaży na Frisco wynika przede wszystkim z większej liczby kupujących. Na koniec marca br. na platformie było 115 tys. aktywnych klientów, co wobec 91 tys. rok wcześniej oznacza wzrost o 26 proc. Na koniec grudnia ub.r. z Frisco korzystało zaś 104 tys. użytkowników.
Natomiast średnia wartość koszyka zakupowego na platformie w zeszłym kwartale sięgnęła 325 zł, o 2 proc. więcej niż przed rokiem.

W strukturze grupy Eurocash Frisco należy do pionu Projekty, którego drugą ważną składową jest sieć sklepów alkoholowych Duży Ben. Ich przychody w pierwszym kwartale br. urosły rok do roku o 32 proc. do 108 mln zł. Sprzedaż porównywalna (w tej samej liczbie sklepów) wzrosła natomiast o 10 proc.
Na koniec marca br. działało 426 placówek Duży Ben, wobec 338 rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Cały segment Projekty zwiększył kwartalne przychodu z 210,1 do 255,2 mln zł. Jego strata EBITDA zmalała z 13,9 do 12,2 mln zł, a strata operacyjna pogłębiła się z 28,7 do 30,3 mln zł.

Grupa Eurocash w zeszłym kwartale br. zanotowała niewielki wzrost przychodów: z 7,55 do 7,59 mld zł. Zysk EBITDA firmy zmalał ze 165,5 do 139,1 mln zł, wynik operacyjny - z 14,2 mln zł zysku do 21 mln zł straty, a strata netto pogłębiła się z 49,69 do 87,29 mln zł.
Znacząco pogorszyły się wyniki segmentu hurtowego firmy: wpływy zmniejszyły się z 5,51 do 5,42 mld zł, a zysk EBITDA - ze 161,1 do 144 mln zł.


 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter






 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Frisco zyskuje na zamknięciu konkurenta. 26 proc. więcej klientów