Globalne wydatki na reklamę online zwiększą się o 10,1 proc. w br.
Pomimo globalnej recesji gospodarczej ciągnącej w dół wartości reklamowych budżetów, rynek internetowej reklamy przeciwstawia się tym tendencjom i cały czas notuje solidny wzrost.
W całym bieżącym roku wydatki na globalną reklamę online mają zwiększyć się o 10,1 procenta - prognozuje dom mediowy ZenithOptimedia, który jeszcze trzy miesiące temu szacował, że tegoroczne wydatki na internetową reklamę wzrosną wobec 2008 roku o 8,6 procenta.
Wartość omawianego segmentu, który jako jedyny ma odnotować wzrost w bieżącym roku, ma wynieść 56,8 miliarda dolarów, stanowiących 12,6 procenta całego światowego rynku reklamy. Z kolei do roku 2011 wskaźnik ten ma wzrosnąć do 15,1 procenta.
ZenithOptimedia prognozuje również, że globalne nakłady na całym reklamowym rynku zmniejszą się w bieżącym roku o 8,5 procenta.
Zmiany personalne
Dołącz do dyskusji: Globalne wydatki na reklamę online zwiększą się o 10,1 proc. w br.