Google, Facebook i YouTube najpopularniejsze w polskim internecie (Top 20 tygodnia)
Stronę internetową Google.pl w zeszłym tygodniu odwiedzało codziennie średnio 10,3 mln polskich internautów - wynika z analizy przygotowanej przez firmę Gemius.
Zestawienie najpopularniejszych w ostatnim tygodniu stron w polskiej sieci otwiera domena Google.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 46,8 proc. i średnią liczbą użytkowników 10,3 mln dziennie. To ponad trzy razy więcej niż najpopularniejsza polska strona internetowa (Onet.pl).
Na drugiej pozycji znalazł się portal społecznościowy Facebook.com, który w analizowanym tygodniu odwiedziło średnio 7,2 mln internautów. Trzecie miejsce przypadło stronie YouTube.com, ze średnią liczbą 5 mln użytkowników dziennie.
W minionym tygodniu Google.pl najwyższy zasięg w polskim internecie notował od poniedziałku do środy (51,1–49,2 proc.), a najniższy – w sobotę (40,2 proc.). Dzienny zasięg Facebook.com wynosił od 28,8 proc. do 35,8 proc. internautów, YouTube.com – od 20,6 proc. do 24,4 proc., a Google.com – od 9,8 proc do 15,3 proc.
Wśród polskich portali liderem jest Onet.pl z dziennym zasięgiem na poziomie 11,8–17,2 proc. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazły się WP.pl (od 10,1 proc. do 14,5 proc. zasięgu), Allegro.pl (od 8,1 proc. do 11,4 proc.) oraz Interia.pl (od 5,6 proc. do 8 proc.).
Na dziesiątej pozycji uplasowała się strona Wikipedia.org z zasięgiem na poziomie 4,1–5,8 proc. Jedenaste miejsce - i zarazem ostatnie wyróżniające się stabilnością w rankingu Top 20 - przypadło domenie Gazeta.pl. Strona ta w analizowanym tygodniu osiągnęła zasięg na poziomie 3,3–4,9 proc.
W pierwszej dwudziestce znalazły się również strony WWW banków, cieszące się większym zainteresowaniem w tygodniu niż w weekend. Najpopularniejsza z nich, Ipko.pl, najwyższy zasięg osiągnęła w poniedziałek (4,4 proc.), natomiast w sobotę w ogóle nie zmieściła się w zestawieniu Top 20.
Podobnie rzecz wygląda w przypadku domeny TVN24, popularnej od poniedziałku do soboty (średni dzienny zasięg 2,4 proc.), ale już poza zasięgiem rankingu w niedzielę, czy też portalu Msn.com, którego zasięg od poniedziałku do soboty utrzymywał się średnio na poziomie 2,5 proc., natomiast nie zmieścił się w rankingu w niedzielę.
Z kolei wśród domen, które w Top 20 pojawiły się jedynie w weekend, znalazły się: strona poświęcona hazardowi online Bet365.com (z zasięgiem 2,2 proc. w sobotę), Filmweb.pl (z zasięgiem od 2 proc. w sobotę do 2,5 proc. w niedzielę) oraz Lotto.pl (z zasięgiem 2,5 proc. w niedzielę). Również serwis motoryzacyjny Otomoto.pl cieszył się w weekend popularnością internautów, osiągając w sobotę zasięg na poziomie 2 proc., a w niedzielę - 3 proc.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Google, Facebook i YouTube najpopularniejsze w polskim internecie (Top 20 tygodnia)