Google pomoże reklamodawcom mierzyć ślad węglowy
Google udostępniło projekt o nazwie Carbon Footprint dla Google Ads. Jest on dostępny na żądanie dla wybranych reklamodawców w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). W przyszłości stanie się szeroko dostępny.

Obliczenia są zgodne z Greenhouse Gas Protocol, globalnym standardem rozliczania emisji dwutlenku węgla. Zawierają również informacje o tym, jak integrować szacunki danych o emisjach Google z raportami emisyjnymi firmy.
Celem projektu jest pomoc reklamodawcom w lepszym mierzeniu i zarządzaniu emisjami dwutlenku węgla. Narzędzie dostarcza dane własne marketerom, aby pomóc śledzić emisje kampanii w Display & Video 360, Search Ads 360, Campaign Manager 360 i Google Ads.
W 2024 r. Google poinformowało o 13-procentowym wzroście emisji gazów cieplarnianych w 2023 r., co będzie spowodowane zapotrzebowaniem na energię przez sztuczną inteligencję i ograniczoną dostępnością energii odnawialnej w Azji i niektórych regionach USA.
Całkowita emisja Google'a osiągnęła 14 314 800 ton metrycznych, co stanowi wzrost o 48 proc. w stosunku do poziomu z 2019 r., który stanowił punkt odniesienia dla celów redukcji emisji - wynika z raportu środowiskowego firmy za 2024 r.
Rzecznik Google powiedział, że projekt wdrożono globalnie, pomimo że dzisiejsze ogłoszenie opublikowano w Think With Google EMEA. Wpis szczegółowo opisuje, jak nastawienie konsumentów nadal się zmienia, a 4 na 10 europejskich konsumentów „okazjonalnie lub regularnie” myśli o zrównoważonym rozwoju i zmianach klimatu podczas zakupów.
Google jest członkiem założycielem Ad Net Zero, który brał udział w branżowych grupach roboczych skupiających się na opracowaniu ram służących do szacowania emisji w różnych kanałach medialnych z wykorzystaniem standardów branży medialnej i nauki o klimacie.
Dołącz do dyskusji: Google pomoże reklamodawcom mierzyć ślad węglowy