GPD Agency przekroczyła 110 mln zł wpływów, wzrost kosztów i podatek obciążyły zysk
W ub.r. agencja reklamowa GPD Agency przy wzroście przychodów o 17,4 proc. do 111,72 mln zł i kosztów operacyjnych o 20,2 proc. do 87,35 mln zł zanotowała spadek zysku netto z 25,25 do 22,61 mln zł. Firma ma ok. 300 pracowników, w br. nie wypłaci dywidendy.

Przychody GPD Agency od klientów krajowych zwiększyły się w ub.r. z 56,16 do 70,45 mln zł a od zagranicznych - z 38,99 do 41,27 mln zł. Dodatnie przepływy z działalności operacyjnej sięgnęły 21,9 mln zł.
Firma w ub.r. kontynuowała obsługę reklamową Lidla oraz marek Lisner, Dawtona, Iglotex, MK Cafe, John Dog, Nadler, Kinderkraft i OneDayMore, reklamowała też Herbapol i Santander Consumer Bank. Wśród nowopozyskanych klientów agencji byli Bricomarché, marka Łaciate,
Z kolei w br. pracowała też m.in. dla firm i marek Spółdzielcza Grupa Bankowa, Delecta, Doppelherz, Lupilu oraz Enea.
Koszty operacyjne GPD Agency zwiększyły się z 72,79 do 87,53 mln zł, z czego wydatki na usługi obce - z 34,15 do 43,19 mln zł, na wynagrodzenia - z 27,31 do 29,08 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia społeczne - z 4,53 do 5,31 mln zł.
Średnie zatrudnienie w agencji w ub.r. tak jak rok wcześniej wynosiło 297 etatów. Natomiast koszty zużycia materiałów i energii wzrosły z 2,78 do 5,06 mln zł, a amortyzacji - z 3,34 do 4,04 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk sprzedażowy firmy zwiększył się z 22,36 do 24,19 mln zł, a przy spadku pozostałych wpływów operacyjnych z 1,86 mln zł do 437,7 tys. zł zysk operacyjny zwiększył się z 24,12 do 24,61 mln zł. Podatek dochodowy w ub.r. wyniósł 1,8 mln zł (rok wcześniej był zerowy), w konsekwencji zysk netto zmalał z 25,25 do 22,61 mln zł.
Bez dywidendy, w br. wyzwania gospodarcze
Wspólnicy GPD Agency zdecydowali, że jej zeszłoroczny zysk zasili kapitał zapasowy. Na koniec ub.r. kapitał własny firmy wynosił 3,39 mln zł, wobec 7,33 mln zł rok wcześniej, w ub.r. odpisy z zysku netto sięgnęły 19,32 mln zł.
W sprawozdaniu wyliczono, że w br. zjawiskami, których negatywnym konsekwencjom stara się przeciwdziałać zarząd agencji, są rosnąca inflacja, wzrost kosztów prowadzenia biznesu i niepewna sytuacja gospodarcza.
- Najważniejsze wyzwanie, jakie stoi przed spółką w 2022 roku, to utrzymanie dotychczasowej pozycji spółki na rynku reklamowym. Celem długoterminowym jest utrzymanie pozycji lidera w kraju i osiągniecie pozycji znaczącej agencji na rynku europejskim - dodano.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: GPD Agency przekroczyła 110 mln zł wpływów, wzrost kosztów i podatek obciążyły zysk