GPD Agency z mniejszym zyskiem, wpływy 12 proc. w górę
W ub.r. przychody GPD Agency zwiększyły się o 11,9 proc. do 125 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 22,61 do 19,27 mln zł. Firma zatrudnia ponad 300 pracowników.

Wpływy krajowe GPD Agency poszły w górę z 70,45 do 85,11 mln zł, a te z zagranicy zmniejszyły się z 41,27 do 39,89 mln zł.
Od kilku lat wśród głównych klientów agencji jest Lidl, jeden z największych reklamodawców w Polsce. W ostatnich latach firma pozyskała też do obsługi inne spółki i marki, m.in. Spółdzielczą Grupę Bankową, Eneę, Delectę, Doppelherz, Lupilu, Łaciate i Bricomarché.
Koszty operacyjne GPD Agency zwiększyły się znacząco mocniej niż wpływy - z 87,53 do 101,49 mln zł, czyli o 15,9 proc. Kwotowo najbardziej w górę poszły wydatki na usługi obce - z 43,91 do 54,07 mln zł.
Wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 29,08 do 31,86 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 5,31 do 5,82 mln zł. Na koniec ub.r. agencja zatrudniała 332 osoby, a średnioroczna liczba pracowników zwiększyła się z 297 do 325.
Z kolei koszty zużycia materiałów i energii zmalały z 5,06 do 4,91 mln zł, a amortyzacji - z 4,04 do 3,86 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk operacyjny zmalał nieznacznie - z 24,61 do 24,14 mln zł. Natomiast zysk netto spadł z 22,61 do 19,27 mln zł przede wszystkim dlatego, że agencja w ub.r. zapłaciła 4,85 mln zł podatku dochodowego, wobec 1,8 mln zł rok wcześniej.
Zeszłoroczny zysk w całości zasilił kapitał zapasowy GPD Agency. 79 proc. udziałów ma, poprzez spółkę zależną, jej prokurent Mariusz Radecki, pozostałymi wspólnikami są spółka Leszka Zalewskiego (16 proc.) i Tomasz Foryś (5 proc.).
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: GPD Agency z mniejszym zyskiem, wpływy 12 proc. w górę