Group One z większym zyskiem. Salestube, Gong i Value Media najbardziej rentowne
W ub.r. holding marketingowy Group One przy minimalnym zwiększeniu się przychodów osiągnął wzrost zysku netto z 5,82 do 6,2 mln zł. Z jego spółek zależnych najwyższe zyski netto miały Sales Tube, Value Media i Gong, natomiast stratę zanotował Labcon.
Do Group One należą udziały 12 spółek marketingowych, m.in. 100 proc. kapitału agencji reklamowych Change/Serviceplan i Sales Tube, 95 proc. domu mediowego Value Media, 97 proc. agencji Media Republic, 71 proc. agencji Labcon, 66,6 proc. agencji Mediaplus Warsaw i 51 proc. agencji Gong. Z kolei Value Media ma 51 proc. udziałów uruchomionej jesienią 2017 roku agencji RL Media.
W ub.r. Group One zwiększyła zaangażowanie kapitałowe w Media Republic (z 44,6 do 97 proc., zapłaciła 100 tys. zł), Juicy Unlimited (z 50 do 100 proc. za 2,5 tys. zł) i Mediaplus Warsaw (z 55,5 do 66,6 proc. za 61,1 tys. zł).
Ponadto zainwestowała 543,7 tys. zł w nowe udziały spółki Arkley Brink ASI SKA.
Największe wpływy z Value Media i SalesTube
W ub.r. skonsolidowane przychody sprzedażowe Group One minimalnie wzrosły - z 359,66 do 359,77 mln zł. Wpływy krajowe zmalały z 311,5 do 306,99 mln zł, a zagraniczne zwiększyły się z 48,16 do 52,78 mln zł.
Zdecydowana większość wpływów stanowią obroty agencji mediowych należących do Group One. W elektronicznym KRS nie ma jeszcze sprawozdań finansowych za ub.r. zdecydowanej większości spółek zależnych holdingu. Natomiast w 2019 roku Value Media zanotował wzrost przychodów o 2,7 proc. do 208,13 mln zł, SalesTube - o 67,4 proc. do 105,47 mln zł, a Change/Serviceplan - o 14,8 proc. do 23,45 mln zł.
Pojawił się już raport finansowy agencji Gong za ub.r. - firma osiągnęła wzrost przychodów o 11 proc. do 21,63 mln zł oraz zysku netto z 1,54 do 2,86 mln zł.
Sales Tube, Value Media i Gong najmocniej na plusie
Jeszcze wyższy zysk netto niż Gong zanotowała w ub.r. SalesTube - było to 3,05 mln zł, wobec 2,05 mln zł rok wcześniej.
Value Media zanotował spadek zysku netto z 2,55 do 2,15 mln zł, Mediaplus Warsaw - wzrost z 1,23 do 1,25 mln zł, a Change/Serviceplan - spadek z 473,8 do 468 tys. zł.

Na znaczącym minusie na poziomie netto były dwie spółki zależne Group One. Wynik agencji Labcon poszedł w dół z 299,8 tys. zł zysku do 134,1 tys. zł straty, a spółki Get Louder - ze 156 tys. zł zysku do 152,3 tys. zł straty.

48 pracowników mniej
W ub.r. średnie zatrudnienie w Group One zmalało z 238 do 190 pracowników. Po wybuchu epidemii holding we wszystkich swoich spółkach zależnych zamroził 15 proc. wynagrodzeń na sześć miesięcy. Zaległe pieniądze wypłacono pracownikom w czerwcu i lipcu br.
Sama spółka Group One wiosną ub.r. skorzystała z umorzenia przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS, oszczędziła 46,2 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W swoim bilansie firma udziały spółek zależnych na koniec ub.r. wyceniała na łącznie 24,83 mln zł. Wartość udziałów Value Media wzrosła rok do roku z 8,85 do 8,95 mln zł, a w przypadku spółki Labcon zmalała z 799,9 do 671,7 tys. zł.
Nie zmieniła się natomiast bilansowa wartość udziałów agencji Gong (4,16 mln zł) i Change/Serviceplan (1,7 mln zł).

5,2 mln zł na dywidendę
Skonsolidowany zysk netto Group One rok do roku zwiększył się z 5,82 do 6,2 mln zł.
Natomiast w ujęciu jednostkowym firma zanotowała w ub.r. wzrost przychodów z 10,95 do 12,42 mln zł i kosztów operacyjnych z 10,81 do 12,1 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 8,93 do 7,4 mln zł.
Udziałowcami Group One są spółki HMG Malta (ma 38,2 proc. udziałów), Serviceplan International (25,1 proc.), SOHO Investments (19,6 proc.) i Conquer Holdings (17,1 proc.).
Wspólnicy na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że z jednostkowego zysku netto z ub.r. 5,18 mln zł dostaną jako dywidendę, a 2,22 mln zł zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Group One z większym zyskiem. Salestube, Gong i Value Media najbardziej rentowne