Havas Media przy spadku wpływów o 14 proc. zwiększył zysk
Agencja Havas Media zanotowała spadek przychodów o 14 proc. do 332,29 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 16 proc. jej zysk netto wzrósł z 6,3 do 8,81 mln zł.
Wszystkie przychody zostały osiągnięte przez Havas Media z usług marketingowych. Wpływy krajowe zmalały z 358,64 do 316,71 mln zł, a zagraniczne - z 27,9 do 15,58 mln zł.
- Sytuacja rynkowa związana z pandemia COVID-19 spowodowała spadki wydatków na reklamę o 10-20 proc. oraz anulowanie bądź tez odłożenie swoich budżetów reklamowych przez firmy takie jak np. Hyundai, Kia, BNP Paribas, ITI, jednak skupiamy się na utrzymaniu pozostałych budżetów oraz pozyskiwaniu nowych - opisano w sprawozdaniu Havas Media złożonym w KRS.
Przychody Havas Media od innych firm należących do koncernu Vivendi poszły w górę rok do roku z 27,16 do 55,26 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 27,78 mln zł od Canal+ Polska, 17,45 mln zł od Arena Media Communications i 7,51 mln zł od Havas Media Group Spain.
- Spółka przygotowała ewentualny plan redukcji kosztów. Monitorujemy również sytuację finansową u naszych dostawców mediów a zwłaszcza tych którzy najbardziej ucierpieli na skutek pandemii np. kina - zapewniono w raporcie.
Agencja Havas Media w ub.r. rozwijała zespół Data Business Intelligence specjalizujący się w data driven marketingu. Oferuje on m.in. modelowanie ekonometryczne, modelowanie atrybucji oraz analizy potrafiące wyliczyć optymalną częstotliwość kontaktu z reklamą czy ścieżkę użytkownika z największym prawdopodobieństwem konwersji.
W Havas Media ponad 110 pracowników
W ub.r. wydatki operacyjne Havas Media zmalały o 16 proc. do 324,3 mln zł. Zdecydowana większość to koszty usług obcych (czyli głównie zakupu powierzchni i usług reklamowych dla klientów), które zmniejszyły się z 363,45 do 303,81 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zmalały z 16,69 do 15,25 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 3,42 do 3,32 mln zł.
W ub.r. w firmie było przeciętnie 114 pracowników etatowych, o pięciu mniej niż w 2019 roku. Łączne zarobki pięciorga członków zarządu zmalały rok do roku z 2,7 do 2,62 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki na zużycie materiałów i energii poszły w dół z 707,3 do 287,1 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,33 mln zł do 870,9 tys. zł.
Pozostałe koszty operacyjne zmniejszyły się z 8,75 do 4,22 mln zł, a pozostałe wpływy operacyjne - z 16,33 do 9,71 mln zł.
Zysk na kapitał zapasowy
Havas Media osiągnął w ub.r. 7,98 mln zł zysku sprzedażowego, wobec 289,3 tys. zł rok wcześniej. Zwiększyły się także pozostałe wyniki rentowności agencji: zysk operacyjny z 7,87 do 13,46 mln zł, zysk brutto - z 7,91 do 12,89 mln zł, a zysk netto - z 6,3 do 8,81 mln zł.
Bezpośrednio 100 proc. udziałów Havas Media ma spółka Havas Media Group Spain. Postanowiła, że zysk netto agencji z ub.r. w całości trafi na kapitał zapasowy.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Havas Media przy spadku wpływów o 14 proc. zwiększył zysk