IDMnet jako broker reklamowy NK.pl stawia na wideo, mobile i badania
Sieć IDMnet (Grupa ZPR) rozpoczęła wyłączną obsługę serwisu społecznościowego NK.pl w zakresie rozwoju i sprzedaży oferty reklamowej. Z kolei Pollster będzie realizować badania wśród użytkowników portalu, a AdAction (obie firmy też należą do Grupy ZPR) rozwijać jego ofertę gier i aplikacji mobilnych.
IDMnet nawiązał współpracę z NK.pl w efekcie zorganizowanego przez portal przeglądu ofert. Umowę podpisano bezterminowo.
W ramach współpracy IDMnet zarządza i sprzedaje ofertę reklamową NK.pl. Portal został już włączony do portfolio IDMnetu, zasilając wybrane pakiety. W efekcie całkowity zasięg miesięczny sieci wzrósł z 14,15 mln do 15,37 mln użytkowników.
W marcu br. NK.pl odwiedziło 6,12 mln internautów (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
- Na pewno wprowadzimy na NK.pl nowe formaty reklamowe, chociażby linki tekstowe. Inaczej będziemy segmentować profile użytkowników - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anna Kaczmarska. IDMnet zamierza mocno rozwinąć reklamę wideo i mobilną na portalu. - NK.pl to nadal największy polski serwis społecznościowy, z ogromnym potencjałem reklamowym. Może nie jest już tak modny jak wcześniej, ale znakomicie pasuje do naszego portfolio - podkreśla.
Przypomnijmy, że NK.pl jesienią ub.r. zlikwidował swój dział sprzedaży reklam, a także pion rozwoju i badań, zwalniając ich pracowników (przeczytaj o tym więcej).W lutym br. portal rozpoczął współpracę z agencją Admatice, założoną przez jego byłych menedżerów, przy czym pełni ona funkcję doradczą, a nie brokerską.
Współpraca IDMnetu z NK.pl obejmuje też działania dwóch innych firm z Grupy ZPR: Pollster i AdAction. Pierwsza przejęła kompetencje zlikwidowanego działu badawczegoNK.pl, zajmuje się realizacją badań wśród użytkowników portalu i analizą ich danych na potrzeby reklamowe. Druga będzie rozwijać portfolio gier i aplikacji mobilnych portalu oraz współpracować przy realizacji w nich kampanii reklamowych. W najbliższym czasie w serwisie pojawi się sporo nowych gier i aplikacji.
IDMnet podkreśla, że zdecydowała się na współpracę z NK.pl nie przede wszystkim po to, by znacząco zwiększyć swój zasięg. - Sieć taka jak nasza nie jest już jedynie zbiorem witryn opakowanych w różne pakiety, tylko zespołem zajmującym się optymalną monetyzacją oferty każdego serwisy, przy pomocy różnych formatów reklamowych, narzędzi sprzedażowych i badawczych. Dlatego duży zasięg nie jest już tak ważny - tłumaczy Anna Kaczmarska. - Zresztą w ciągu ostatnich trzech lat liczbę współpracujących z nami stron zmniejszyliśmy z 700 do ponad 200. Sukcesywnie skupiamy się na najważniejszych dla nas segmentach tematycznych, takich jak kobieta, budownictwo, biznes, gry i treści audio/wideo - opisuje.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: IDMnet jako broker reklamowy NK.pl stawia na wideo, mobile i badania
Caly management, który przewinął sie przez ten biznes przez te wszystkie lata powinien byc na stale ostemplowany w branzy, jako goście, którzy popsuli przysłowiową "metalową kulkę"