IKEA bije rekordy sprzedaży w okresie pandemii. 4,6 mld zł ze sprzedaży, dwukrotny wzrost ecommerce
W roku finansowym 2020 IKEA Retail Polska wykazała wzrost sprzedaży o 2,6 proc. do rekordowego poziomu 4,6 mld zł. Udział ecommerce w sprzedaży podwoił się do poziomu 20 proc. Sprzedaż Grupy Ingka w roku finansowym 2020 wyniosła na całym świecie 35,2 mld euro, w porównaniu do 36,7 mld euro rok wcześniej.
IKEA podsumowała właśnie rok finansowy 2020 (obejmuje okres od września 2019 do sierpnia 2020). Polska część biznesu osiągnęła rekordowe wyniki - podaje firma. Całkowita wartość sprzedaży wyniosła 4,6 mld zł (w porównaniu z 4,5 mld zł w roku finansowym 2019).
IKEA rośnie mocno w ecommerce
Udział kanału internetowego w całkowitej sprzedaży podwoił się rok do roku, osiągając w 2020 20 proc. Łączna liczba odwiedzających sklepy i stronę IKEA.pl wyniosła 179 mln, w porównaniu z 148 mln w roku finansowym 2019 (wzrost o 30 proc.). Sklepy stacjonarne odwiedziło 25 mln klientów, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 154 mln wizyt.
- Dobre wyniki zawdzięczamy duchowi przedsiębiorczości i wszystkim, którzy zaangażowali się w szybką transformację naszego biznesu i znalezienie nowych sposobów na dotarcie do klientów. W bardzo krótkim czasie dostosowaliśmy się do szybkiego wzrostu zamówień zdalnych. W efekcie podwoiliśmy udział obrotów generowanych online, z 10 proc. sprzedaży w roku poprzednim do 20 proc. obecnie - mówi Karin Sköld, prezeska i dyrektorka generalna ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail Polska.
Szefowa polskiego oddziału IKEA, cytowana w komunikacie podkreśla, że firma mimo pandemii Covid-19 nie ścięła zatrudnienia ani wynagrodzeń. Dużym wyzwaniem dla sieci okazał się zakaz handlu w niedzielę
- Pomimo pandemii COVID-19 utrzymaliśmy zatrudnienie, a pensje współpracowników nie zostały obniżone. Wyzwaniem w powrocie do nowej rzeczywistości po lockdownie jest zakaz handlu w niedzielę. W soboty nasze sklepy odwiedza duża liczba klientów. Gdyby sklepy były otwarte w niedziele, byłoby to dla klientów bezpieczniejsze i wygodniejsze - dodaje Karin Sköld.
W 2020 roku powstało 17 nowych Punktów Odbioru Zamówień IKEA umożliwiających klientom osobisty odbiór zamówień online, także w miastach, w których nie ma sklepów IKEA.
IKEA wspiera szpitale
IKEA podała także kilka informacji na temat udzielanej przez siebie pomocy w ramach programów CSR. Os września 2029 do sierpnia 2020 IKEA Food przygotowała i dostarczyła 40 000 posiłków do szpitali, placówek ratowniczych i laboratoriów.
Ponadto firma wyposażyła w meble i akcesoria 37 stacjonarnych oddziałów psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży w 34 szpitalach w całym kraju. Łączna wartość pomocy w tym projekcie to 1,6 mln zł. W nadchodzącym roku IKEA planuje kontynuację programu pomocy kryzysowej.
Grupa Ingka ze spadkiem sprzedaży na świecie
Grupa Ingka w roku finansowym 2020 zanotowała niewielkie spadki sprzedaży w sklepach stacjonarnych i kanałach online. Całkowita sprzedaż Grupy w roku finansowym 2020 wyniosła 35,2 mld euro w porównaniu z 36,7 mld euro w roku finansowym 2019. To spadek o 4 proc.
W ciągu roku Ingka otworzyła 26 nowych lokalizacji w IKEA, tj. sklepy wielkopowierzchniowe, studia planowania i mniejsze formaty w centrach miast, co oznacza, że Grupa Ingka posiada obecnie 378 sklepów wielkopowierzchniowych oraz 58 studiów planowania i mniejszych sklepów w centrach miast na 31 rynkach.
Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów IKEA i dwadzieścia dwa Punkty Odbioru Zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: IKEA bije rekordy sprzedaży w okresie pandemii. 4,6 mld zł ze sprzedaży, dwukrotny wzrost ecommerce