IKEA reklamuje wielką obniżkę cen produktów kampanią "Więcej radości za mniej!"
Ruszyła kampania reklamowa wspierająca akcję obniżki cen setek produktów w sklepach IKEA. Działania obejmują telewizję, digital oraz szeroko zakrojone aktywacje na nośnikach reklamy zewnętrznej.

W styczniu IKEA na stałe obniżyła ceny połowy swojego asortymentu średnio o 19 proc. W efekcie tysiące produktów wraca do poziomu cen sprzed pandemii.
- Odważna decyzja biznesowa o zainwestowaniu 500 mln złotych w obniżanie cen to powrót do korzeni IKEA, czyli przystępności cenowej dla jak największej grupy klientów. Tak duża inwestycja była możliwa dzięki ustabilizowaniu sytuacji w łańcuchu dostaw, unormowaniu cen surowców i energii, oraz dzięki wewnętrznym działaniom optymalizacyjnym IKEA – podkreśla Katarzyna Piwowarczyk, dyrektorka marketingu IKEA Retail w Polsce.
Wprowadzeniu nowych niższych cen towarzyszy szeroko zakrojona kampania marketingowa – obecnie aż 90 proc. komunikacji zewnętrznej IKEA koncentruje się wokół tego tematu.
W spotach telewizyjnych postawiono na przekaz z „udziałem klientów” - w otoczeniu artykułów w nowych niższych cenach. Spoty pokazują szeroki asortyment objęty obniżkami, zachęcają do odwiedzenia sklepu.
Ogólnopolska kampania 360 stopni wystartowała w styczniu kolejne aktywności zaplanowane są na luty, marzec i kwiecień br. Kampania jest obecna w prasie, telewizji, radiu, mediach cyfrowych, w tym w display’u, a także w popularnych platformach społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest). Pojawią się również współprace z influencerami i satyrycznymi kanałami: Make Life Harder i ASZ Dziennik.
Działania w OOH
IKEA postawiła też na działania out-of-home (OOH), w tym anamorficzne animacje 3D na ekranach umieszczonych na budynku hotelu Marriott przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie.

Kolejne spoty, już w wymiarze tradycyjnym, widoczne były również w warszawskich Centrum Handlowym Westfield Mokotów oraz w Wola Park. Kampania będzie obecna również w transporcie publicznym, w tym na 350 autobusach w 10 miastach w Polsce, na tramwajach oraz w przejściu podziemnym przy stacji Metro Centrum, w tym na ścianie wzdłuż ruchomych schodów prowadzących na peron. W przejściu podziemnym pojawią się również specjalne instalacje z produktami objętymi nowymi niższymi cenami.

Kreacje pojawią się też w mediach własnych IKEA, w tym w ramach programu lojalnościowego IKEA Family oraz w sklepach.
Za opracowanie idei kreatywnej całej kampanii w oparciu o materiały globalne, działania niestandardowe OOH i DOOH, kreację oraz produkcję (grafiki, animacje 3D, 2D) odpowiada agencja VML. Spoty radiowe przygotował Spokój Film. Za zakup i planowanie mediów odpowiada dom mediowy Wavemaker. Działania w ramach IKEA Family realizuje Loyalty Point. Nowe niższe ceny wspiera również komunikacja PR, którą prowadzą: Agencja Garden of Words oraz Walk PR.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: IKEA reklamuje wielką obniżkę cen produktów kampanią "Więcej radości za mniej!"