InPost zastrzega znak InPost Pay
Firma logistyczna InPost zarejestrowała w Urzędzie Patentowym nowy znak towarowy o nazwie InPost Pay.
Na stronach Urzędu Patentowego podano, że zgłoszenie nastąpiło 9 listopada, a w połowie miesiąca ujawniono rejestrację. Jak wskazuje serwis Cashless, może to oznaczać, że InPost rozważa wprowadzenie własnego systemu płatności - na wzór Apple, Google czy rodzimego Allegro.
Znak InPost Pay został zaklasyfikowany w Urzędzie Patentowym w oprogramowaniu do płatności, terminalach, obsłudze i przetwarzaniu transakcji, w tym bezdotykowych i internetowych.
InPost szykuje się na ekspansję w Wielkiej Brytanii
W listopadzie br. InPost zaczął współpracę z platformą eBay w Wielkiej Brytanii. W ramach kooperacji sprzedawcy i klienci tej platformy będą mogli korzystać ze wszystkich Paczkomatów InPostu w Wielkiej Brytanii. Ponadto 250 Paczkomatów zyska wspólną szatę graficzną z eBayem. InPost zapowiedział, że do końca br. chce mieć na Wyspach Brytyjskich ok 3 tys. Paczkomatów, a do 2024 już 10 tys.
Na koniec września br. InPost w Wielkiej Brytanii i Włoszech miał 2 911 Paczkomatów, wobec 1 288 rok wcześniej. W minionym kwartale firma w Wielkiej Brytanii dostarczyła 1,8 mln paczek, przed rokiem było to 0,5 mln.
W zeszłym kwartale wpływy InPostu i wolumen dostarczonych paczek zwiększyły się słabiej niż w pierwszym półroczu. Firma spodziewa się, że przy niższym wzroście rynku e-commerce będzie poprawiać swoją rentowność, na koniec br. planuje mieć w Polsce 16-16,3 tys. Paczkomatów. W ostatnich latach mocno zwiększył się udział użytkowników Paczkomatów określanych jako hard i super hard userzy. W środę przed południem akcje InPostu taniały o ok. 12 proc.
Licząc z dostawami kurierskimi, InPost w zeszłym kwartale obsłużył w Polsce 98,6 mln przesyłek (o 35 proc. więcej niż przed rokiem). Przychody wzrosły o 46 proc. do 801,7 mln zł, skorygowany zysk EBITDA - z 248,1 do 384,9 mln zł, a marża EBITDA - z 41,3 do 48 proc.
Na koniec września InPost miał w Polsce prawie 14 952 Paczkomatów (o 53 proc. więcej niż rok wcześniej), maszynę nr 15 tys. uruchomiono w drugiej połowie października.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: InPost zastrzega znak InPost Pay