Sztuczna inteligencja na platformach Mety przebiła miliard. Zuckerbeg mówi, jak na niej zarabiać
Z czatbota Meta AI korzysta już miliard użytkowników platform społecznościowych koncernu. Jego szef Mark Zuckerberg wskazał dwa modele zarabiania na usługach AI: reklamy i subskrypcje.

Mark Zuckerberg o tym, że Meta AI ma już miliard użytkowników, poinformował w środę na corocznym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Meta Platforms. Czatbot jest dostępny bezpłatne na Facebooku, Instagramie, WhatsAppie i Messengerze.
Meta AI jest zintegrowany z działającymi na tych platformach paskami wyszukiwania na platformach, co ma umożliwić podsuwanie "najlepiej pasujących" wyników z różnych źródeł: rolek, zdjęć, postów znajomych i obserwujących. W drugiej połowie marca 2025 roku koncern mocno poszerzył zasięg usługi, wprowadzając ją na ponad 60 rynkach, w tym w 41 krajach Europy (m.in. w Polsce).
Wynik podany przez Zuckerberga oznacza, że z Meta AI korzysta prawie jedna trzecia wszystkich użytkowników platforma koncernu. W pierwszym kwartale br. codziennie odwiedzało je średnio 3,43 mld internautów, wobec 3,24 mld przed rokiem i 3,02 mld dwa lata temu.

Meta chce zarabiać na AI: reklamy i subskrypcje
Co będzie dalej? Mark Zuckerberg na walnym zgromadzeniu stwierdził, że celem w br. jest pogłębienie doświadczeń użytkowników Meta AI oraz rozwój w zakresie personalizacji, rozrywki i rozmów głosowych.
Zaznaczył, że gdy narzędzie zostanie jeszcze bardziej rozbudowane, pojawią się dwie możliwości zarabiania na nim: emisja reklam w formie płatnych rekomendacji oraz subskrypcji dla użytkowników, którzy korzystają z bardziej zaawansowanych opcji.
Kilka tygodni temu Meta Platforms uruchomiła jeszcze jedną usługę opartą na sztucznej inteligencji: darmową aplikację Meta AI na Androida i iOS. Początkowo aplikacja pojawiła się w USA, stopniowo ma być wprowadzana w kolejnych krajach.
CZYTAJ TEŻ: Twoje wpisy z Facebooka i Instagrama posłużą do ćwiczenia AI. Chyba że się nie zgodzisz
Jak niedawno opisywaliśmy, Mark Zuckerberg w rozmowie z analitykiem Benem Thompsonem ocenił, że w przyszłości sztuczna inteligencja pozwoli nie tylko automatyzować procesy, ale też personalizować kampanie reklamowe w czasie rzeczywistym bez większego wysiłku klientów.
– Chcemy by każda firma, która chce osiągnąć określony wynik biznesowy, mogła po prostu przyjść do nas bez konieczności tworzenia żadnych treści, by nie musiała nic wiedzieć o swoich klientach. Może po prostu powiedzieć: „Oto wynik biznesowy, którego chcę, oto ile jestem skłonny zapłacić, połączę cię z moim kontem bankowym, zapłacę ci za taki wynik biznesowy” – opisał Zuckerberg.
W pierwszym kwartale 2025 roku Meta Platforms osiągnęła wzrost przychodów o 16 proc., zarabiając na czysto 16,6 mld dolarów. Natomiast strata operacyjna pionu obejmującego metawersum i gogle do VR znów przekroczyła 4 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Sztuczna inteligencja na platformach Mety przebiła miliard. Zuckerbeg mówi, jak na niej zarabiać