John Lewis tłumaczy się z reklamy z chłopcem w szpilkach (wideo)
Firma John Lewis w jednej ze swoich ostatnich kampanii pod hasłem "Let Life Happen" promował ubezpieczenia domu. Spot pokazujący małego chłopca, który umalowany, przebrany w sukienkę i noszący za duże szpilki demoluje dom wywołał ogromne kontrowersje i został ostatecznie wycofany.

Reklama „Let Life Happen”, w której młody chłopiec w sukience robi bałagan w całym domu, została uznana przez organy kontrolne za „potencjalnie wprowadzającą w błąd”.
Co się dzieje w spocie?
W reklamie, która zadebiutowała po raz pierwszy 11 października, młody chłopak przebrany w sukienkę i szpilki tańczy w domu, kopiąc butami w lampy i abażury, a także chwyta farbę, rozlewa ją na dywanie i rozprowadza na szafkach kuchennych.
W ramach serii reklam „Let Life Happen” celem było wypromowanie nowego ubezpieczenia wyposażenia domu.
Reklama została wycofana po kilkunastu dniach, ponieważ Financial Conduct Authority (FCA) uznała ją za „potencjalnie wprowadzającą w błąd” klientów.
John Lewis się tłumaczy
John Lewis opublikował w mediach społecznościowych oświadczenie, w którym napisał: „Być może widziałeś naszą reklamę „Let Life Happen” dotyczącą naszej nowej oferty ubezpieczenia zawartości domu. Ta reklama została wycofana, ponieważ Financial Conduct Authority uważa, że treść może być potencjalnie myląca i może spowodować, że klienci będą zdezorientowani w związku z nową ofertą ubezpieczenia wyposażenia domu Johna Lewisa. To absolutnie nigdy nie było naszym zamiarem. Reklama ubezpieczenia domu Johna Lewisa „Let Life Happen” została stworzona, aby pokazać radosny obraz młodego człowieka, który daje się ponieść swoim występom, nieświadomego niezamierzonych konsekwencji swoich działań”.
Please see a statement on our latest Home Insurance campaign below: pic.twitter.com/n07OClgqGn
— John Lewis & Partners (@JohnLewisRetail) October 27, 2021
FCA uznała, że reklama jest myląca, ponieważ nowe ubezpieczenie zawartości domu promowane przez Johna Lewisa obejmuje tylko przypadkowe szkody, a nie - jak pokazano w reklamie - celowo wyrządzone szkody.
W swoim oświadczeniu John Lewis wyjaśnił: „Chcielibyśmy wyjaśnić, że ochrona przed przypadkowymi uszkodzeniami jest dostępna jako dodatek do nowego produktu ubezpieczeniowego w zakresie wyposażenia domu Johna Lewisa i obejmuje tylko przypadkowe (nieumyślne) uszkodzenia”.
Ostra krytyka w social mediach
Gdy John Lewis rozpoczął kampanię w social mediach pojawiła się seria negatywnych komentarzy. Firmie zarzucano m.in, że reklama zawiera seksistowskie stereotypy, że „promuje ideologię transpłciową”, a także że mamy do czynienia z „seksualizowaniem dzieci”.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter






 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu  Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
 Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: John Lewis tłumaczy się z reklamy z chłopcem w szpilkach (wideo)