Kaufland kampanią zachęca, by nie marnować żywności
Kaufland wystartował z kampanią „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Można ją zobaczyć m.in. w internecie oraz gazetkach promocyjnych sieci. Inicjatywa ta ma na celu zwrócić uwagę Polek i Polaków na problem marnowania żywności.

Akcja jest częścią strategii działań podejmowanych przez sieć w duchu zero waste, która obejmuje m.in. współpracę z Bankami Żywności, doskonalenie procesów w sklepach i łańcuchu logistycznym, a także działania edukacyjne w szkołach
Kampania jest odpowiedzią sieci Kaufland na wciąż bardzo aktualny i poważny problem marnowania żywności – szacuje się, że co roku w Polsce na wysypiskach ląduje nawet 18 milionów talerzy z posiłkami. To aż dziewięć milionów ton zmarnowanej żywności.
Akcja jest widoczna m.in. w gazetce promocyjnej online oraz w kanałach społecznościowych sieci. W postach oraz w spotach towarzyszących kampanii na Facebooku, LinkedInie, Instagramie oraz TikToku Kaufland przekazuje informacje kluczowe do zrozumienia problemu i jego skali, ale też zachęca do wspólnego podjęcia konkretnych działań.
– Ograniczenie marnowania żywności to jeden z siedemnastu priorytetowych celów ONZ, ale także jeden z kluczowych elementów strategii zrównoważonego rozwoju naszej sieci. Doroczna kampania to natomiast tylko jeden z przykładów działań w duchu zero waste, jakie podejmujemy w Kaufland – mówi Agnieszka Kotlińska, starszy specjalista ds. corporate affairs w Kaufland Polska. – Nie ograniczamy się przy tym do edukacji konsumentów, ale również modyfikujemy nasze wewnętrzne procesy tak, aby zminimalizować straty żywności w łańcuchu logistycznym oraz w marketach. Współpracujemy również z organizacjami trzeciego sektora, Federacją Polskich Banków Żywności, Caritas Polska oraz Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta, którym przekazujemy żywność z krótkim terminem przydatności do spożycia.
Rozwiązania zapobiegające marnowaniu żywności
W sklepach Kaufland funkcjonuje zautomatyzowany system gospodarki towarowej, dzięki któremu w automatyczny sposób można oszacować ilość towaru i dostosować wielkość zamówienia z centrum dystrybucji do zapotrzebowania danego marketu. Sieć optymalizuje także swoje procesy logistyczne – w ubiegłym roku detalista wprowadził specjalne jednostki paletowe tzw. Kaufland Klapp-Palette, które zapobiegają uszkodzeniom towaru. Natomiast w marketach w piekarniach na krótko przed zamknięciem sklepu wypiekane są wyłącznie artykuły podstawowe i promocyjne.
W sklepach kontrolowane są również daty minimalnej trwałości i terminy przydatności do spożycia produktów – w przypadku ich zbliżającego się upływu ceny artykułów zostają obniżone. Aby zwrócić uwagę klientów na te wciąż dobre, a dodatkowo korzystne cenowo produkty, Kaufland wprowadził we wszystkich sklepach przyciągające uwagę, zielone pudełka z napisem „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Sukcesem zakończył się realizowany w tym roku w szkołach autorski program edukacyjny „Eko od dziecka – nie marnuję”, w trakcie którego wolontariusze – pracownicy sieci Kaufland, pokazywali uczniom podstawówek, jak nie marnować żywności.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku .webp)



Dołącz do dyskusji: Kaufland kampanią zachęca, by nie marnować żywności
A współpraca z Bankiem Żywności i Bratem Albertem - FIKCJA. Kto chciałby spleśniały ser i ususzone na kamień pieczywo? A takie właśnie rzeczy są odkładane na bank żywności.