Škoda nową sub-marką iV wkracza w erę elektromobilności
Koncern Škoda (należy do Volkswagen Group) wprowadził na rynek nową sub-markę iV, którą wkracza w erę elektromobilności. Brand ten ma prezentować całościowe podejście Škody – symbol iV obejmuje bowiem nie tylko samochody elektryczne, ale też wszelkie rozwiązania z zakresu mobilności.
W ramach Škoda iV producent będzie rozwijał własną rodzinę pojazdów elektrycznych oraz specjalny ekosystem dla rozwiązań mobilnych. Zgodnie ze Strategią 2025 Škoda Auto zainwestuje łącznie dwa miliardy euro w rozwój pojazdów elektrycznych i nowych usług mobilnych w ciągu najbliższych pięciu lat. To największy program inwestycyjny w historii producenta.
 
Nazwa nowej submarki Škody ma symbolizować szereg cech, które wyróżniają modele iV. „i” oznacza innowacje i inteligencję. Firma wkracza w erę elektromobilności, oferując rozwiązania mobilne dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. Modele iV mają także inspirować designem. Ponadto każdy model Škoda iV będzie niepowtarzalny dzięki licznym opcjom wersji wyposażenia z możliwością dostosowania ich do indywidualnych potrzeb kierowców. „V” w Škodzie iV oznacza pojazd (ang. vehicle).
Komfortowe ładowanie pojazdu
Škoda nie tylko chce się skoncentrować na modelach z napędem elektrycznym, ale też  przyspiesza rozwój całościowego i powiązanego ekosystemu elektromobilności. Obejmie on m.in. ładowarki naścienne, które umożliwią klientom wygodne ładowanie pojazdów w warunkach domowych, a także dostęp do usług z obszaru Connectivity umożliwiających inteligentne wyszukiwanie najbliższych stacji ładowania.
 
W maju zaprezentowano pierwsze modele z nowej rodziny iV.  CITIGOe iV napędzany jest wyłącznie silnikiem elektrycznym o mocy 61 kW oraz jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 36,8 kWh umożliwiający zasięg do 265 km w cyklu WLTP.
Z kolei model SUPERB iV to pierwszy model z napędem hybrydowym typu plug-in. Silnik benzynowy wraz z silnikiem elektrycznym zapewniają łączoną moc 160 kW (218 KM). Dzięki połączeniu obu silników, auto sprawdza się zarówno podczas miejskiej jazdy, jak i w dalekich podróżach, zachowując mobilność przyjazną dla środowiska. Akumulator litowo-jonowyma pojemność 13 kWh, pozwalając na pokonanie do 55 kilometrów przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną w cyklu WLTP.
Škoda zmniejsza emisję CO2
Wkroczenie Škody w erę elektromobilności stanowi kluczowy filar jej strategii zrównoważonego rozwoju GreenFuture. Jednym z podejmowanych działań jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 30 proc. z floty pojazdów Škodyw latach 2015 – 2025. Przejście z napędów konwencjonalnych na napędy elektryczne stanowi podstawową dźwignię tego procesu. Do końca 2022 r. marka będzie miała w swojej ofercie ponad dziesięć częściowo lub w pełni elektrycznych samochodów.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter






 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Škoda nową sub-marką iV wkracza w erę elektromobilności