Koniec Sigmy Bis. Agencja mediowa Orlenu i PZU z nową nazwą i strategią
Działająca od kilku lat na rynku agencja mediowa Sigma Bis, należąca do Orlenu i PZU, zmienia nazwę na re58. Zmiana identyfikacji wizualnej i komunikacji ma towarzyszyć głębszemu przeprofilowaniu jej modelu biznesowego.

Zapytałam ludzi z branży, z czym kojarzy im się nazwa re58, nie mówiąc, o co chodzi. Usłyszałam, że brzmi to jak nick z serwisu społecznościowego czy forum.
Tymczasem zarząd agencji tak wyjaśnia pochodzenie słowa “re” w nazwie firmy: “re- jak rebranding, reklama, rezultaty…(…) Nazwa re58 otwiera również nowy etap w rozwoju organizacji i jest bezpośrednio związana z relokacją firmy do nowoczesnej przestrzeni przy ul. Ogrodowej 58 w Warszawie".
W komunikacie zaznaczono, że nowa nazwa czerpie z siły kluczowych pojęć kształtujących rynek mediów, takich jak: reklama, rezultaty, reputacja, relacje, regionalność czy reprezentacja, tworząc spójne ramy dla nowego modelu biznesowego. “
– To nie tylko element identyfikacji, ale również deklaracja wartości, które stanowią fundament działalności w zmieniającym się otoczeniu rynkowym – podkreślono.
– Dom mediowy przechodzi rebranding, który odzwierciedla nową strategię rozwoju firmy. Zmiana identyfikacji wizualnej i komunikacji towarzyszy głębszemu przeprofilowaniu modelu biznesowego. re58 stawia jeszcze mocniejszy akcent na swoje kluczowe kompetencje – planowanie, zakup mediów oraz doradztwo strategiczne w tym obszarze. Rebranding sygnalizuje także postawę opartą na wartościach: lokalności, zaufaniu i bezpieczeństwie oraz innowacji – czytamy w informacji prasowej.
– Rebranding to dla nas coś więcej niż zmiana wizualna – to wyraźny sygnał dla rynku, akcentujący konkretną wizję rozwoju i podkreślający realne wsparcie biznesów w dynamicznym ekosystemie mediowym. Naszą ambicją jest umocnienie pozycji re58 jako partnera, który nie tylko prowadzi skuteczne kampanie mediowe, ale także proaktywnie wspomaga Klientów w podejmowaniu trafnych, strategicznych decyzji. Nowy model działania to rozwinięcie naszego DNA: głębokiego zrozumienia lokalnych uwarunkowań, budowania partnerskich relacji i gwarantowania długofalowego bezpieczeństwa opartego na innowacjach – mówi Jaromir Sroga, prezes zarządu re58.
Zobacz też: Quo vadis Sigmo Bis?
Agencja klientów dla klientów
Władze re58 zaznaczają, że to polska agencja założona przez klientów [przyp. red - przez Orlen i PZU] dla klientów, silnie osadzoną w potrzebach komunikacyjnych i biznesowych. – Jako podmiot o lokalnych korzeniach, koncentruje się na wspieraniu polskich klientów. Głęboka znajomość lokalnych kontekstów i uwarunkowań pozwala dostarczać realną wartość markom, które chcą budować swój potencjał w tym dynamicznie rozwijającym się środowisku – wskazano.
– W świecie, gdzie relacje na linii klient–agencja ulegają erozji, stawiamy na partnerskie podejście oparte na zaufaniu i przejrzystości. Działamy według jasnych zasad, opartych na sprawdzonych procedurach i wysokich standardach, które czerpiemy ze struktur właścicielskich, jak i doświadczenia osób zarządzających re58 – wszystko po to, by klienci czuli się pewnie i mieli realny wpływ na efekty współpracy – dodaje Jaromir Sroga.
Zapewniono, że firma rozwija się także w oparciu o innowacje – zarówno produktowe, jak i strategiczne, będąc m.in. partnerem w projektach akceleracyjnych z obszaru technologii np. w zakresie: narzędzi raportowania (aplikacja dla Klientów), rozwoju badań, nowego modelu planowania sponsoringu sportowego czy wdrożeń rozwiązań opartych na AI.
– Istotnym kierunkiem rozwoju re58 w obszarze innowacji są również rozwiązania oparte na analizie danych, w tym wykorzystanie Big Data, które umożliwiają jeszcze bardziej precyzyjne i efektywne działania dla klientów – czytamy.
Odpływ klientów, zwolnienia
Kluczowe działy re58, w ramach uproszczonej z początkiem 2025 r. struktury, mają grupować szerokie kompetencje z obszaru: zakupu mediów, strategii i doradztwa, a także kreacji oraz mediów społecznościowych.
Zespół ekspertów obsługuje klientów z branż m.in.: paliwowej, finansowej i ubezpieczeniowej. A są wśród nich - jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl – już tylko PZU, Link4, Alior Bank, Orlen.
Większość państwowych spółek stanowiących core biznesu dawnej Sigmy Bis, dla których pracowała w czasach poprzedniej władzy przed 2024 roku zmieniła agencje mediowe. W ostatnim tylko czasie były to: bank PKO BP i Bank Pekao SA, a wcześniej m.in. Tauron, BGK, PKP Intercity, Telewizja Polska.
Pod koniec lutego zarząd Sigmy Bis zdecydował, że rozstaje się z 21 pracownikami. Sylwia Snopkiewicz, członkini zarządu spółki zapewniała wówczas w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że część z tych zwolnionych osób otrzyma propozycję pracy w “organizacjach partnerskich”, jednak wątku tego nie rozwinęła. Od tego czasu z agencją rozstało się kilku kluczowych managerów.
Dołącz do dyskusji: Koniec Sigmy Bis. Agencja mediowa Orlenu i PZU z nową nazwą i strategią