L’Oreal Polska wstrzymał kampanie reklamowe w telewizji. "Wydatki zostały relokowane"
Firma kosmetyczna L’Oreal Polska, właściciel takich marek jak m.in. Garnier, Maybelline od kwietnia nie reklamuje się w telewizji. Firma wstrzymała też wszystkie prowadzone przetargi marketingowe. - W obecnej sytuacji niektóre wydatki promocyjne i inwestycje zostały relokowane - wyjaśnia serwisowi Wirtualnemedia.pl Barbara Stępień, corporate communication director w L’Oreal Polska.
Koncern kosmetyczny L’Oreal Polska wstrzymał od kwietnia br. swoje działania reklamowe w telewizji. Odzwierciedlają to dane Nielsen Audience Measurement, przygotowane dla nas przez One House.
W marcu br. firma wydała w telewizji (na reklamę i sponsoring łącznie) blisko 16 mln zł, w kwietniu było to już tylko 38,9 tys. zł (spoty w paśmie nocnym, realizowane jeszcze w obrębie zleceń marcowych). Reklamy pojawiały się na antenach m.in. MTV, AXN, Lifetime, CI Polsat, Polsat Seriale, Kino Polska, Zoom TV, TVP Kultura.
Dla porównania w marcu 2019 roku było to 12,98 mln zł, a w całym kwietniu ub.r. - 15,73 mln zł.
- Z oczywistych powodów, koncentrujemy się teraz na realizacji naszego programu solidarnościowego skierowanego do pracowników służby zdrowia, przedsiębiorców i dostawców współpracujących z Grupą. Bezpieczeństwo naszych pracowników i adresowanie zmieniających się potrzeb i zachowań konsumentów to kolejne z priorytetów. W obecnej sytuacji niektóre wydatki promocyjne i inwestycje zostały relokowane, tak aby być bliżej konsumenta - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Barbara Stępień, corporate communication director w L’Oreal Polska.
Nie odpowiedziała jednak, na jak długo zostały wstrzymane kampanie telewizyjne i czy te ograniczenia dotyczą też pozostałych mediów. Nie skomentowała też informacji dotyczących zawieszonych przetargów.
- Myślę, że dzisiaj w kontekście zaniechania czy ograniczenia inwestycji w telewizji dla większości reklamodawców nie ma dobrych czy złych decyzji. Wszystkie są głęboko przemyślanymi decyzjami biznesowymi wykraczającymi daleko poza komunikację i marketing - i często jest to wybór mniejszego zła - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w One House.
- Oczywiście możemy dywagować o konsekwencjach spadku wskaźników świadomościowych wskutek wstrzymania działań i rozpatrywać to w kategoriach niewykorzystanej szansy (lepsze warunki kosztowe, wyższe oglądalności), ale z drugiej strony mamy do czynienia z sytuacją absolutnie ekstremalną w ujęciu biznesowym. Pamiętajmy też, że szansa na przełożenie dzisiaj zainwestowanych w komunikację pieniędzy na realną sprzedaż przy zachowaniu tej samej efektywności co przed pandemią jest w przypadku większości sektorów po prostu nie możliwe - dodaje Baczyńska.
Według danych Nielsen Audience Measurement cennikowe wpływy reklamowe telewizji w marcu br. zwiększyły się rok do roku o 3,75 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: L’Oreal Polska wstrzymał kampanie reklamowe w telewizji. "Wydatki zostały relokowane"