Lagardère sprzedaje ponad 100 tytułów za 651 mln euro
Francuski koncern Lagardère SCA podpisał umowę z amerykańskim wydawnictwem Hearst Corp. na sprzedaż za 651 milionów euro ponad 100 tytułów ukazujących się w 15 krajach.
Transakcją objęte są 102 tytuły wydawane w USA, Rosji, na Ukrainie, we Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Chinach, Japonii, Holandii, Czechach, Hong Kongu, Meksyku, na Tajwanie, w Kanadzie i w Niemczech, wraz z 50 witrynami internetowymi i licznymi aplikacjami na telefony komórkowe i tablety. Umowa uwzględnia także prawa wydawnicze w ww. krajach do magazynu "Elle", dziesięciu lokalnych edycji "Elle Décor", a także przejęcie na własność tytułów "Woman’s Day", "Car and Driver", "Road & Track" i "Cycle World" w USA oraz "Red" w Wielkiej Brytanii i Holandii.
Warunki umowy zostały uzgodnione jeszcze pod koniec stycznia. Nie dotyczy ona rynku polskiego, gdzie w zakresie wydawania magazynów "Elle" i "Elle Decoration" partnerem Lagardère jest wydawnictwo Hubert Burda Media Polska (więcej na ten temat).
We wspólnym oświadczeniu Lagardère i Hearst poinformowały, że umowa została podpisana "po przeprowadzeniu niezbędnej procedury informacyjnej z radami pracowniczymi Lagardère w niektórych krajach, zgodnej z odpowiednimi wymogami prawnymi".
Ostateczna finalizacja transakcji jest jeszcze uzależniona od zgody lokalnych partnerów na niektórych rynkach oraz zatwierdzenia przez rynkowych regulatorów. Obie strony spodziewają się, że nastąpi to w najbliższych miesiącach.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 

Dołącz do dyskusji: Lagardère sprzedaje ponad 100 tytułów za 651 mln euro