Leo Burnett Warszawa: wpływy 13 proc. w dół, zmalał zysk
W ub.r. przychody sprzedażowe agencji reklamowej Leo Burnett Warszawa (należącej do Publicis Groupe) zmniejszyły się o 12,7 proc. do 19,08 mln zł, a zysk operacyjny - z 1,47 do 1,07 mln zł. Firma osiągnęła 38,56 mln zł zysku netto, z czego 37,45 mln zł to dywidendy od Starcomu, SMG Poland i Prodigious.

Przychody krajowe Leo Burnett Warszawa zmalały w ub.r. z 19,67 do 16,95 mln zł, a zagraniczne - z 2,18 do 2,13 mln zł.
Agencja w sprawozdaniu złożonym w KRS podkreśliła, że nie straciła żadnego klienta, natomiast zaczęła obsługę PZU (wspólnie z Focus Media Group), Totalizatora Sportowego i Free Now (wiosną br. przedłużono współpracę o kolejny projekt).
Przychody sprzedażowe od innych firm z Publicis Groupe zmalały z 517,9 do 417,1 tys. zł. W ub.r. ponad połowa takich wpływów (229,3 tys. zł) pochodziło od Saatchi & Saatchi Singapore.
Koszty zmalały o 11 proc.
Wydatki operacyjne Leo Burnett Warszawa wyniosły w ub.r. 19,2 mln zł, po spadku o 11,1 proc. z 21,6 mln zł w 2019 roku.
Nakłady na usługi obce zmalały z 14,17 do 13,16 mln zł, na wynagrodzenia - z 5,77 do 4,79 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,02 mln zł do 966,7 tys. zł. W ub.r. w agencji pracowało średnio 40 osób, o pięć mniej niż rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki na zużycie materiałów i energii skurczyły się z 311,3 do 156,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 251 do 61,6 tys. zł.
W konsekwencji wynik sprzedażowy poszedł w dół z 251,1 tys. zł zysku do 119,4 tys. zł straty, a zysk operacyjny - z 1,47 do 1,07 mln zł.
37,4 mln zł z dywidend
Przychody finansowe Leo Burnett Warszawa zmniejszyły się rok do roku z 38,13 do 37,94 mln zł, z czego te z dywidend wzrosły z 37,35 do 37,45 mln zł. Spółka ma 100 proc. udziałów w agencjach marketingowych Starcom, SMG Poland (obecnie PGP Hub) i Prodigious.
W ub.r. uzyskała 24,37 mln zł dywidendy od Starcomu, 12,56 mln zł od SMG Poland i 511,7 tys. zł od Prodigious.

W efekcie zysk brutto Leo Burnett Warszawa zmalał z 39,55 do 38,85 mln zł, a zysk netto - z 39,1 do 38,56 mln zł. Agencja zapłaciła w ub.r. 285,7 tys. zł podatku dochodowego, wobec 457,4 tys. zł rok wcześniej.
Firma w sprawozdaniu zapowiedziała, że „planuje dalsze zwiększanie efektywności prowadzonych działań reklamowych wykorzystując w tym celu analitykę w oparciu o dostępne w Grupie Publicis narzędzia własne (np. panel badawczy The Street, czy też służący do doboru najbardziej efektywnych punktów kontaktu z odbiorcami Touchpoints ROI Tracker)”.
- Zdobyte w ten sposób dane służą zarówno tworzeniu ścieżek konsumentów w różnych kategoriach, jak i planowaniu działań najlepiej odpowiadających specyfice każdego z ich etapów. Dzięki temu idee wypracowane dla obsługiwanych przez spółkę marek będą oparte nie tylko na mocnych insightach, ale będą także docierały w najlepiej dobranych do odbiorców momentach i punktach kontaktu. W ten sposób spółka będzie skutecznie realizować cele i KPI swoich klientów - podkreśliła.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Leo Burnett Warszawa: wpływy 13 proc. w dół, zmalał zysk