Los Angeles nie chce reklam alkoholu
Członkowie rady miasta Los Angeles mają zdecydować o zakazie reklamowania alkoholu w miejscach publicznych. W 2011 r. zabronili umieszczania takich reklam na miejskich autobusach.
W tym tygodniu wśród radnych Los Angeles ma dojść do głosowania, którego przedmiotem jest przygotowywany od 4 lat przepis zakazujący umieszczania reklam wyrobów alkoholowych w miejscach należących do miasta.
Do rozpoczęcia prac nad zakazem doszło z inspiracji organizacji walczących z promowaniem napojów alkoholowych w miejscach publicznych, wśród których są między innymi Koreatown Youth and Community Center, Asian American Drug Abuse Program oraz United Coalition East Prevention Project. Według nich reklamy alkoholu stanowią jedynie 1 proc. całości przychodów agencji, zatem wprowadzenie zakazu nie spowoduje u nich znaczących strat finansowych.
Natomiast usunięcie banerów i billboardów zachęcających do kupowania alkoholu z takich miejsc jak budynki publiczne, biblioteki lub przystanki autobusowe sprawi, że młodzież mniej chętnie będzie sięgała po napoje wyskokowe.
W 2011 r. radnym Los Angeles udało się przegłosować zakaz umieszczania reklam alkoholu w 6 tys. jeżdżących po mieście autobusach. Obecnie największe miasta w Stanach Zjednoczonych są podzielone w kwestii reklamy alkoholu w miejscach publicznych. W takich miastach jak Nowy Jork, Denver czy Minneapolis są one zabronione, natomiast w Honolulu, San Francisco, Filadelfii oraz Waszyngtonie są akceptowane przez władze.
W Polsce obowiązuje ogólny zakaz reklamowania napojów alkoholowych w stężeniu powyżej 0,5 proc. czystego alkoholu. Od tych restrykcji zwolnione jest jedynie piwo, którego nie można jednak reklamować w telewizji, radiu, kinach i teatrach pomiędzy godziną 6 a 20, na kasetach wideo i innych nośnikach, w prasie młodzieżowej i dziecięcej i na okładkach dzienników oraz czasopism. W zakresie reklamy zewnętrznej piwo nie może być reklamowane na słupach ogłoszeniowych czy billboardach chyba, że 20 proc. powierzchni reklamy stanowią wyraźne ostrzeżenia o szkodliwości spożywania alkoholu.
Reklamowanie napojów alkoholowych jest także zabronione oraz poddawane innym restrykcjom w innych krajach, między innymi we Francji, Norwegii, Rosji, na Ukrainie, w Indiach, na Sri Lance i w Kenii.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Los Angeles nie chce reklam alkoholu