LPP uruchomiło spółkę logistyczną. Chce obsługiwać także inne firmy
LPP Logistics, spółka zależna koncernu odzieżowego LPP odpowiedzialna za zarządzanie siecią zaopatrzenia i dystrybucji, rozpoczyna działalność operacyjną - podało LPP w komunikacie prasowym. Spółka planuje dalsze inwestycje i zwiększenie zatrudnienia.

LPP Logistics będzie zarządzać siecią obejmującą obecnie siedem lokalizacji w Polsce i za granicą o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m kw., w tym centra dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim i Brześciu Kujawskim oraz pięć magazynów e-commerce w Polsce i poza jej granicami, do których już wkrótce dołączy kolejny, powstający właśnie Fulfillment Center w Jasionce pod Rzeszowem o powierzchni 69 tys. m kw.
Jak podano, wyłonienie odrębnego podmiotu to odpowiedź na rosnące znaczenie sprawnie działającej logistyki w całym łańcuchu dostaw oraz decyzje o rozwoju na kolejnych europejskich kierunkach.
- Nowa spółka ma możliwość w sposób optymalny realizować dystrybucję towarów na szeroką skalę i stać się jednym z większych operatorów logistycznych na rynku polskim, nie tylko na potrzeby LPP - ocenił, cytowany w komunikacie prasowym, wiceprezes LPP Logistics Sebastian Sołtys.
Tysiąc pracowników w nowym magazynie LPP
Największym klientem LPP Logistics pozostają marki z grupy LPP, ale w kolejnych latach operator nie wyklucza możliwości poszukiwania obszarów, w których mógłby wykorzystać swój potencjał logistyczny i magazynowy dla podmiotów zewnętrznych.
LPP Logistics planuje także rozbudowywać zespół specjalistów branży logistycznej.
- W związku z planowanym rozwojem będziemy poszukiwać spedytorów morskich, drogowych, agentów celnych, inżynierów automatyki, logistyków e-commerce, analityków, elektryków i elektromechaników utrzymania ruchu a także obsadę w kolejnych nowopowstających obiektach. Przed miesiącem rozpoczęliśmy też proces rekrutacji do budowanego magazynu FC na Podkarpaciu, w którym docelowo znajdzie pracę ok. 1000 osób - dodał Sebastian Sołtys.
Ponadto, LPP Logistics ma w planach na kolejne lata dalszy dynamiczny rozwój sieci logistycznej. Przewiduje m.in. uruchamianie co roku dwóch dodatkowych magazynów.
W pierwszym kwartale finansowym br., czyli od lutego do kwietnia, grupa LPP osiągnęła wzrost przychodów z 2,35 do 3,03 mld zł i zysku netto z 21,5 do 268 mln zł. Należą do niej marki odzieżowe House, Reserved, Sinsay, Cropp i Mohito.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: LPP uruchomiło spółkę logistyczną. Chce obsługiwać także inne firmy