Marks&Spencer przeprasza za rasistowskie nazwy biustonoszy. "Musimy się jeszcze dużo nauczyć"
Marks & Spencer przeprosił po tym, jak jego klientka skrytykował markę za nazywanie swoich brązowych biustonoszy inaczej niż jaśniejszych. Gigant handlu detalicznego zapowiedział, że zrobi przegląd asortymentu pod tym kątem.
29-letnia Kusi Kimani robiła zakupy w jednym ze sklepów detalicznych w Essex, kiedy zwróciła uwagę na to, że jasne staniki firmy Marks&Spencer noszą nazwy związane ze słodkimi smakołykami i deserami. Z kolei stanik w ciemnym kolorze nazwano „tytoniem”.
- Zobaczyłam to dwa tygodnie po śmierci George'a Floyda i było to szczególnie przykre dla mnie. Dlaczego nie nazwali tego koloru kakao, karmelem lub czekoladą, kojarzącymi się ze słodkimi deserami? Ale zdecydowali się na tytoń. Byłam zszokowana, kiedy to zobaczyłem - powiedziała Kimani dziennikowi "The Mirror".
Zdaniem kobiety, młoda dziewczyna, która nie czuje się dobrze z kolorem swojej skóry, widzą takie nazwy, będzie czuła się jeszcze bardziej wyobcowana. Kimani uważa, tytoń kojarzy się z czymś złym i niezdrowym.
29-latka złożyła skargę do Marksa&Spencera, ale firma nie reagowała przez dwa miesiące. Dopiero, kiedy o sprawie zaczęły pisać media, rzecznik prasowy Marksa&Spencera przeprosił kobietę.
Na stronie Zalando nadal stara nazwa
- Mamy jeszcze dużo do zrobienia i więcej do nauczenia się - przyznał. Marks&Spencer zobowiązał się do dokonania przeglądu asortymentu, aby upewnić się, że nazwy bielizny nie są obraźliwe dla klientek.
- Zmieniamy nazwę koloru stanika i napiszemy do Kusi Kimani, żeby przeprosić ją, że zadziałaliśmy z takim opóźnieniem - powiedział rzecznik firmy.
Na stronie internetowej firmy kolor stanika został zmieniony na "deep auburn" (głęboki kasztan). Na stronie Zalando pozostało jednak poprzednie określenie - "tobacco" (tytoń).



Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Marks&Spencer przeprasza za rasistowskie nazwy biustonoszy. "Musimy się jeszcze dużo nauczyć"