Marsz Miliona Serc z 300 mln zasięgu w sieci. „Nowy rekord”
Niedzielny Marsz Miliona Serc odbywający się w Warszawie dotarł do 300 mln użytkowników w internecie – podaje Polityka w sieci. „Z perspektywy danych jest to największy event polityczny w historii polskich politycznych internetów” - zaznaczono.
W niedzielę ulicami Warszawy przeszła antyrządowa demonstracja zorganizowana przez Donalda Tuska i Koalicję Obywatelską pod nazwą Marsz Miliona Serc. Wedle stołecznego ratusza (w którym rządzi KO) uczestniczyło w nim milion osób, według zaś policji uczestników było wielokrotnie mniej – 60 tys. na starcie i 40 tys. na trasie przemarszu.
Profil Polityka w sieci na X policzył natomiast, jaki zasięg wydarzenie miało w internecie.
Podsumowani event @Platforma_org #MarszMilionaSerc w social media:
➡️ Zasięg w sieci 300MLN - nowy rekord zasięgu dla wydarzenia politycznego.
➡️ W kanale #Facebook TOP10 najpopularniejszych postów dot #MarszMilionaSerc
➡️ W kanale #Twitter rekordowe 32K oryginalnych tweetów w… pic.twitter.com/hcQWESr4hb— Polityka w sieci (@Polityka_wSieci) October 2, 2023
Według danych, zasięg w sieci wyniósł 300 mln, co jest nowym rekordem zasięgu dla wydarzenia politycznego – podkreślono. Na Twitterze (obecnie: X) o wydarzeniu napisano 32 tys. tweetów (ostatni rekord należał do Strajku Kobiet – 27 tys.). 176 tys. wyświetleń miała relacja z marszu na YouTubie. Polityka w sieci zaznaczyła, że o marszu było także wiele publikacji w zagranicznych mediach.
„Z perspektywy danych jest to największy event polityczny w historii polskich politycznych internetów” - podsumowano.
Wcześniej Polityka w sieci pisała, że 300 mln zasięgu w social mediach miał też marsz 4 czerwca z czerwca br. Później jednak podawano, że zasięg ten wyniósł 229 mln.
Lider PO Donald Tusk pytany o niedzielny marsz powiedział "Polityce”, że „formuła jest prosta: jeśli kochasz Polskę, przyjdź na marsz”. „Serce, które stało się naszym symbolem, nie ma barw partyjnych, tylko biało-czerwone. Nie będziemy się tam zajmować partiami, ani moją, ani żadną inną. Idziemy tam wszyscy razem, podobnie jak w czerwcu” - stwierdził Tusk, nawiązując do marszu zorganizowanego 4 czerwca.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Marsz Miliona Serc z 300 mln zasięgu w sieci. „Nowy rekord”